ÖZET
Bu çalışmanın amacı Ankara'da bulunan üç üniversitedeki
Ortaöğretim Matematik Eğitimi Programlarındakayıtlı
olan 4. sınıfmatematik öğretmen adaylarının olasılık
başarısını, olasılığa ve matematiğe yönelik tutumları-
nı einsiyete göre incelemektir. Hipotezler Mann-Whitney
U testi veya Pearson korelasyonu kullanılarak test edilmiş-
tir. Analizler sonucunda, matematik öğretmen adaylarının
olasılık başarı ortalamaları arasında istatistikselolarak erkekler
lehine anlamlı bir fark bulunmuş iken, matematik
dersine yönelik tutumlarının ortalamaları arasında kızlar lehine
bir fark bulunmuştur. Kız ve erkeklerin olasılığa yönelik
tutumlarının ortalamaları arasında anlamlı bir fark olmadığı
belirlenmiştir. Kızların olasılık başarıları, olasılığa
ve matematiğe yönelik tutumları arasında anlamlı ilişkiler
bulunmamıştır. Erkeklerin olasılık başarıları ile olasılığa
yönelik tutumları arasında, olasılığa yönelik tutumları ve
matematiğe yönelik tutumları arasında anlamlı ilişkiler bulunmuş
iken bu kişilerin olasılık başarıları ve matematiğe
yönelik tutumları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.
Öğretmen adaylarının öğretmen olduklarında öğrencilerine
yanlış izlenim vermeleri önlendiğinde, bu kişilerin kız
öğrencilerinin olasılık başarılarına, olasılık ve matematiğe
yönelik tutumlarına olumlu katkıda bulunmaları sağlanabilir
ABSTRACT
The purpose of the present study was to investigate
probability aehievement, attitudes toward probability
and mathematies of senior prospeetive mathematies
teaehers enrolled in Secondary Mathematies Teaeher Edueation
Programs. In order to test the hypotheses, MannWhitney
U Test or Pearson eorrelation were used. Af ter the
analyses, while it was found that there was a statistically
signifieant mean differenee on probability achievement in
the favor of male prospeetive mathematies teaehcrs, it was
found that there was a signifieant mean differenee on attitudes
toward mathematies in the favor of girls. It was found
no signifieant mean differenee on attitudes toward probability
with respeet to gender. Therc were no signifieant
relationships among girls' probability aehievement, attitudes
toward probability and mathematics. Wbile it was found
significant relationships between boys' probability aehievement
and their attitudes toward probability, and between
their attitudes toward probability and mathematics, it
was found no significant relationship between boy s '
probability
achievement and their attitudes toward mathematics.
When the prospeetive teaehers beeome a teaeher, wrong
impressions toward their stııdents are prcvented so that
they can make positive contribution toward their female
students' achievement in probability, and attitudes towards
probability and mathematies.
ANAHTAR KELİMELER: Olasılık, Matematik:, Başan, Tutum, Cinsiyet
KEYWORDS: Probability, Mathematics, Achievement, Attitudes, Gender
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education