ÖZET
Bu çalışmada Rogers'ın "Yeninin Yayılma Kuram"ı
temele alınarak, öğretmenlerin bilgisayarın özelliklerine
ilişkin algılarına bakılınıştır. Bu amaçla üç ilköğretim
okulundan yirmi yedi öğretmenle görüşmeler yapılmış-
tır. Bilgisayarın okullarda biri yönetsel ve kişisel işler, di-
ğeri öğretim amaçlı işler olmak üzere iki farklı biçimde yayılmaya
başladığı gözlenmiştir. Yönetsel ve kişisel amaçlı
işlerde öğretmenlerin bilgisayar kullanmayı yararlı, gözlenılenebilir,
denenebilir buldukları, öğretim amaçlı işlerde
ise bilgisayar kullanımının yararı konusunda şüpheli oldukları
sonucuna ulaşılmıştır.
ABSTRACT
n this study, teacher's perceptions related
lo the attributes of computers as an innovation were investigated.
Twenty seven teachers from three primary schools
were interviewed. it was observed that there are two
different diffusion processes: Computer as an instructional
1001 and computer as a management tool and personal usage.
As a management and personal usage, teachers found
computers advantageous, compatible, triable and observable.
However, as an instructional 1001, most teachers couldn't
see its advantageous and have doubt in using it.
ANAHTAR KELİMELER: Yayılım süreci, yeninin algılanan özellikleri, bilgisayann okullarda kullanımı
KEYWORDS: Diffusuion process, perceived altributes of innovation, use of computers in schools
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education