ÖZET
Bu araşt›rman›n amac›, Milli Eğitim Bakanl›-
ğ›’nca çağdaş program geliştirme tekniklerine uygun ola-
rak haz›rlanm›ş olan yeni Fen Bilgisi Dersi Öğretim Prog-
ram›n›n hedeflerine (öğrenci kazan›mlar›na) ulaşma düze-
yine bilgisayar destekli öğretim yönteminin etkisini belirle-
mektir. Bu çerçevede Fen bilgisi dersinde; dersin amaçlar›-
n›, içeriğini ve özelliklerini daha işlevsel bir duruma geti-
ren, öğretmene yard›mc› ve dersi tamamlay›c› bir öğretme
unsuru olan bilgisayar destekli öğretim yönteminin dersin
hedeflerine ulaşma düzeyine etkisi belirlenmeye çal›ş›lm›ş-
t›r. Bu amaçla, Ayd›n ilinde Yedi Eylül İlköğretim Okulun-
da 35 öğrenciden oluşan 8-A (deney grubu) ile 35 öğrenci-
den oluşan 8-B (kontrol grubu) olmak üzere iki şube belir-
lenmiştir. Bilgisayar yaz›l›mlar› uygun olarak belirlenen 8.
s›n›f “Genetik” ünitesi bilgisayar ortam›nda işlenmiştir.
Ünitenin hedefleri kontrol grubuna geleneksel yöntemle,
deney grubuna ise bilgisayar ortam›nda kazand›r›lm›şt›r.
Kontrol ve deney gruplar›na ön-test ve son-test uygulanm›ş
ve sonuçlar betimsel istatistik “t” testi ile analiz edilmiştir.
Analiz sonucunda fen bilgisi dersinin hedeflerine ulaşma
düzeyi, bilgisayar destekli öğretim yöntemi uygulanan gru-
bun lehine farkl› bulunmuştur.
ABSTRACT
The aim of this study is to determine the
effect of computer assissted teaching on realizing the ob-
jectives of the new Science Teaching Program which has
been prepared by the Ministry of Education in accordance
with the modern program developing techniques. Compu-
ter assissted teaching is a supplementary method for the te-
acher and complements the lesson. For this reason, in this tudy the effect of computer assissted teaching on achi-
eving the objectives of the Science class has been found
out. For this purpose, the “Genetics” unit for the 8
th
grade
was chosen and 35 students in 8-A class (experiment gro-
up) and 35 students in 8-B class (control group) in Yedi Ey-
lül Primary School in Ayd›n were assigned as the sample of
the study. While the countrol group was taught in the tradi-
tional teaching method, the experiment group was recieved
computer assissted teaching. A pre-test and post-test and an
exam were applied to both groups and the data obtained
was analyzed with the help of descriptive statistics. As a re-
sult of the ‘t’ test analysis, the level of attainment to the ob-
jectives of the Science class was found more significant
difference was observed on science achievement in favor
of the experimental group.
ANAHTAR KELİMELER: bilgisayar destekli öğretim, fen bilgisi öğretimi, öğrenci kazanımı
KEYWORDS: computer assissted teaching, science teaching, lesson objectives
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education