ÖZET
Kimya e¤itiminde ö¤retilen kimya kavramlar›n›n
ö¤renciler taraf›ndan do¤ru alg›lanmad›¤› ve sonuçta farkl›,
do¤ru olmayan bilgilerin olufltu¤u çok s›kça gözlenmektedir.
Di¤er yönden kavram yan›lg›lar› bilginin her alan›nda olufl-
maktad›r. Ö¤rencilerde farkl›, kimya konular› ile ilgili ö¤renme
zorluklar›n›n ortaya ç›kar›lmas› ve anlaml› ö¤renmenin
gerçeklefltirilmesi için bu alanda yap›lan bilimsel çal›flmalar›n
de¤erlendirilmesi kimyan›n ö¤retiminin nas›l yürütülece¤i konusuna
katk›da bulunacakt›r. Çal›flma kapsam›nda kimyan›n
temel konular› kimyasal denge, kimyasal ba¤lar, kimyasal de-
¤iflim, asitler ve bazlar, termodinamik, gazlar, elektrokimya,
ile iliflkili yerli ve yabanc› çok say›da kaynak de¤erlendirilmesi
yap›lm›flt›r. De¤inilen kavram yan›lg›lar›n›n düzeltilmesine
yönelik hangi yöntemlerin e¤itimde kullan›labilece¤i aç›klanm›flt›r.
ABSTRACT
It is frequently observed that the concepts taught
in Chemistry Education cannot be understood by the students
clearly and as a result of this, misconceptions occur. In
another way, misconceptions occur in every area of knowledge.
Determining the students’ learning difficulties and evaluating
the studies done in this area, will support Teaching Chemistry.
In this study researches related with chemical equilibrium,
chemical bonding, chemical change, acids and bases,
thermodynamics, gases and electrochemistry were investigated.
In order to remediate these misconceptions, some methods
that can be used in education are explained.
ANAHTAR KELİMELER: kimya eğitimi, kavram yanılgıları, yanılgıların giderilmesine yönelik uygulamalar
KEYWORDS: chemistry education, misconceptions, applications in order to remediate misconceptions.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education