ÖZET
Toplum içinde genifl bir kesimin matemati¤i
"okulda görülen, say›larla, hesaplamalarla ilgili sembolik
bir bilim dal›" olarak alg›lad›klar› bilinmektedir. Ankara’n›n
dört büyük üniversitesinde yürütülen araflt›rma, okul öncesi
ö¤retmen adaylar›n›n matemati¤e bu gözle bakmad›klar›n›
göstermektedir. Bu oldukça önemli ve bir o kadar da sevindirici
bir bulgudur. Ancak say›lar› hiç de az›msanamayacak
büyüklükte olan baz› adaylar›n da her fleyin, her tür düflünmenin
"matematik" oldu¤una inand›klar›, her tür matematik
konusunun okul öncesi matematik e¤itiminin konu alan›
içinde kabul edilmesi gerekti¤ini düflündükleri anlafl›lmaktad›r.
Asl›nda bu durum da bir tür matemati¤i iyi tan›mamak
olarak nitelenebilir. K›sa bir süre sonra okul öncesinde
ö¤retmenlik yapacak olan ö¤rencilerin matemati¤i do¤ru tan›mas›,
günlük yaflam içindeki yerini bilmesi, gerekti¤i flekilde
kullanabilmesi, yanl›fl bilgilenmekten kaynaklanan,
yersiz ve gereksiz matematik korkusunun azalmas›na da
önemli katk›lar getirebilir. Yap›lan çal›flma okul öncesi ö¤-
retmen adaylarının matemati¤i nas›l alg›lad›klar›na ve matemati¤i
ö¤retmeye ne kadar haz›r olduklar›na ›fl›k tutmay›
amaçlamaktad›r.
ABSTRACT
It is a well-known fact that a large part of society
perceive mathematics as "a symbolic science about numbers
and computations which are taught in the schools". This
research conducted in four big universities in Ankara has revealed
that preschool teacher candidates do not view mathematics
in this way. This finding is quite important and pleasing.
However, a considerable number of candidates believe
that everything, and every way of thinking is about mathematics,
and they also think that all mathematic topics should be
included in the content knowledge of preschool mathematics
education. In fact, this case can also be seen as some sort of
not knowing mathematics well. For students who are going to
be teachers in preschools after a short time, identifying mathematics
correctly, knowing its place in daily life can make important
contributions to reduce unnecessary mathematics anxiety
that might come from their misinterpretations of mathematics.
This study is aimed at how preschool teacher candidates
perceive mathematics
ANAHTAR KELİMELER: okul öncesi öğretmenliği, öğretmen eğitimi, matematik eğitimi
KEYWORDS: preschool teacher education, teacher training mathematical education
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education