ÖZET
Bu çal›flman›n amac› ö¤rencilerin ‹ngilizce kompozisyonlar›ndaki
yap›sal hatalar›na (dilbilgisi, kelime, yaz›m ve imla)
verilen iki farkl› geribildirim yöntemini (tüm hatalar› kodlama
ile seçilmifl hatalara genel yorumlar yazma) karfl›laflt›rmakt›r.
Bu amaçla, iki grup ö¤renciye 8 hafta boyunca yukar›da belirtilen
teknikler kullan›larak geribildirim verilmifl ve çal›flma
sonunda bir yaz›l› s›navla performanslar› test edilmifltir.
Test sonuçlar›ndan elde edilen veriler, iki grubun ortalamalar›
aras›nda belirgin bir fark olmad›¤›n› ortaya koymufltur. Böylece,
uygulanan iki farkl› geribildirim yönteminin, ö¤rencinin
do¤ru dil kullan›m›n› gelifltirmede bir fark yaratmad›¤› görülmüfltür.
Bunun yan›nda, ö¤retmenlerin ö¤renci kompozisyonlar›ndaki
tüm hatalara geribildirim vermek için saatlerini harcamalar›
gerekmeyebilece¤i, genel yorumlar yoluyla verilen
seçici geribildirimin ö¤renci kompozisyonlar›n› eflde¤er dü-
zeyde gelifltirebilece¤i görülmüfltür.
ABSTRACT
This study aims to compare two teacherwritten
feedback procedures (total feedback via error codes vs.
selective feedback via general comments) for the students’
structural errors – grammar, vocabulary, mechanics. For this
purpose, two groups of students in the Department of Basic
English at Middle East Technical University were given
feedback on their writing with the above mentioned techniques
for eight weeks and their performance was tested in a writing
exam at the end of the study.
The analysis of the data collected through the post-test
indicated that the different treatments applied proved no
difference in terms of improving students’ accurate language
use. The results, however, suggest that teachers do not need to
spend hours to give feedback on all errors; selective feedback
via general comments will help students improve their writing
to a comparable level.
ANAHTAR KELİMELER: kompozisyon, tüm hatalaraverilen geri bildirim, seçici geri bildirim, hata kodlar›, genel yorumlar.
KEYWORDS: writing, total feedback, selective feedback, error code, general comments.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education