ÖZET
Bu araflt›rman›n amac›, ö¤retmenlerin birlefltirilmifl
s›n›f uygulamas›na (BSU) yönelik görüfllerini belirlemektir.
Araflt›rma verileri, Ankara ilinde birlefltirilmifl s›n›f okutmakta
olan 75 ö¤retmenle yüz yüze görüflmeler yoluyla elde edilmifltir.
Araflt›rma kapsam›ndaki ö¤retmenler BSU’nun mesleki
flevkleri ve motivasyonlar› üzerinde olumsuz etkileri oldu-
¤unu, birlefltirilmifl s›n›flarda görev yapmak istemediklerini,
bu uygulaman›n bir an önce son verilmesi gereken bir uygulama
oldu¤unu ifade etmifllerdir. Ö¤retmenlerin bir an önce son
verilmesi yönünde görüş bildirdikleri bu uygulamanın çok say›da
üstünlü¤ünden söz etmeleri bu araştırmanın en ilginç sonucu
olarak de¤erlendirilebilir.
ABSTRACT
The purpose of this study is to find out teachers
views of combination classes. Data of the study were
collected through face to face interviews with 75 combination
classroom teachers in Ankara. Participants reported that
combination classes practice has negative effects on their
professional eagerness and motivation. They also indicated
that they prefer working in a single grade classroom instead
of combination classes. Participants believe that combination
classes practice must be ended as soon as possible. Altough
participant teachers mention some disadvantages of
combination classes they create a long list about the advantages
of combination classes which is the most interesting
finding of this study
ANAHTAR KELİMELER: birleştirilmiş sınıflar, kırsal eğitim, birlefltirilmiş sınıflarda öğretim
KEYWORDS: combination classes, rural education, teaching in combination classes.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education