ÖZET
Üstün yetenekli çocuklar genellikle duyarl›,
kendilerinden çok şey beklenen ve desteklenmeye gereksi-
nim duyan çocuklard›r. Bu çocuklar yeteneklerinin tama-
miyle gelişmesi için desteklenmelidirler. DEHB hem dik-
kat eksikliği hem de hiperaktivite semptomlar› gösteren ço-
cuklar› ifade etmektedir. Üstün yetenekli çocuklar, s›n›f-
land›rma, belleği kullanma, hat›rlama, organize etme gibi
metabilişsel stratejileri daha iyi kullanabilmektedirler.
DEHB’na sahip üstün yetenekli çocuklar diğer üstün yete-
nekli çocuklara k›yasla bu stratejileri etkin bir şekilde kul-
lanmay› unuturlar.Bu çocuklar bilşisel, sosyal ve duygusal
aç›dan diğer üstün yetenekli çocuklardan farkl›l›k göster-
mektedirler.
ABSTRACT
Gifted children who have more expec-
ted to themselves are generally sensitive and need to sup-
ported. These children should be supported for their skills
completely development. ADHD children display both at-
tention deficit and the sympthomps of hyperactivity. Gifted
children can use effectual the meta-cognitive strategies
such as classification, use of memory, recall and organiza-
tion. Gifted children who have ADHD forget to use effec-
tive these strategies in comparison to the other gifted child-
ren. These children are different from the point of cogniti-
ve, social and emotional development.
ANAHTAR KELİMELER: üstün yeteneklilik, dikkat eksikliği, hiperaktivite
KEYWORDS: giftedness, attention deficit, hyperactivity
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education