ÖZET
Ülkemiz örgün eğitim kurumlar›nda yabanc›
dil öğretiminin Cumhuriyet öncesine uzanan bir geçmişi
vard›r. Diğer alanlarda olduğu gibi yabanc› dil öğretim ala-
n›nda da ulusal ve uluslararas› bilimsel, toplumsal ve eko-
nomik gelişmeler etkili olmuştur. Geçmişten günümüze ül-
kemiz ilk- ve ortaöğretim öğrencileri için haz›rlanan ve uy-
gulanan yabanc› dil öğretim programlar› da bu gelişmeler-
den etkilenmiş ve değiştirilmiştir. Zaman içerisinde değiş-
tirilmesine karş›n programlar›n yetersiz kald›ğ› ve bu prog-
ramlara göre uygulanan öğretimle istenilen verimliliğin al›-
namad›ğ› süregelen tart›şma konular›ndand›r.
Bu çal›şmada, tarihsel yolculuk içerisinde ülkemiz ör-
gün eğitim kurumlar›nda okutulan yabanc› dil programla-
r›ndan Almanca öğretim programlar› günümüze dek gelen
değişikliklerle ele al›nacak ve genel bir değerlendirme ya-
p›lacakt›r.
ABSTRACT
oreign language teaching in primary
and secondary schools dates back to pre-republican years
in Turkey. Just like many other fields, foreign language te-
aching has been affected by national and international sci-
entific, social, economic, etc. developed for the primary
and secondary school students have thus been affected and
occasionally altered. Despite these occasional changes, the-
re have always been claims about the insufficiency of the
programs since they have been unable to provide effective
results.
In this study, the German language teaching programs
of the primary and secondary schools in Turkey and the
changes they have gone through will be analyzed and a ge-
neral evaluation will be made.
ANAHTAR KELİMELER: almanca öğretim programı, ilk ve orta öğretim, geçmişten günümüze
KEYWORDS: german language teaching, primary and secondary schools, in time
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education