ÖZET
Cebir, öğrencilerin anlamakta zorland›klar› bir
derstir. Öğrencilerin, cebirsel kavramlar› ve konular› anla-
maktaki yetersizliklerini etkileyen bir çok faktör olabilir.
Bu çal›şmada, cebirin öğrenciler taraf›ndan anlaş›lmas›n›
zorlaşt›ran nedenler üzerinde durulmuştur.
ABSTRACT
Algebra is a difficult object for students
to be comprehended. There may be many causes which ef-
fect the student’s inadequatence in understanding algebraic
concepts and subjects. In this study we consider the causes
which makes it difficult for students to learn algebra.
ANAHTAR KELİMELER: Cebir öğretiminin önemi, cebir öğrenimindeki zorluklar, cebir öğretimindeki engeller
KEYWORDS: Importance of algebra teaching, difficulties in algebra learning, obstacles in algebra teaching
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education