Kavram haritalama yönteminin, lise 3. sınıf öğrencilerinin genetik konularını öğrenme başarısı üzerine etkisi


KAVRAM HARİTALAMA YÖNTEMİNİN LİSE 3. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GENETİK KONULARINI ÖĞRENME BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ


Yrd. Doç. Dr. Mübeccel KAZANCI, Arş. Gör. N.Gökben ATILBOZ, Dr. Nihal DO⁄AN BORA & Arş. Gör. Meryem ALTIN


ÖZET
Kavram haritalar›, ö¤renmeyi kolaylaflt›rmak için s›- n›f içi etkinli¤i olarak kullan›lan bir araçt›r. Bu çal›flman›n amac›, kavram haritalama yönteminin lise 3.s›n›f ö¤rencilerinin genetik konular›n› ö¤renme baflar›lar›na etkisini geleneksel ö¤retim yöntemiyle karfl›laflt›rarak incelemektir. ‹ki ö¤renci grubu olmak üzere toplam 82 kifli çal›flmaya kat›lm›flt›r. Kontrol grubunda geleneksel ö¤retim yap›l›rken, deney grubunda geleneksel ö¤retimin yan›nda kavram haritalar› kullan›lm›flt›r. t-testi analiziyle iki grup aras›ndaki baflar› karfl›laflt›- r›lm›fl ve kavram haritalama yöntemiyle ö¤renim gören grubun geleneksel ö¤retim yöntemiyle ö¤renim gören gruba göre daha baflar›l› oldu¤u saptanm›flt›r (t=8,49; p=0,00).


ABSTRACT
Concept mapping is a tool to make easy learning in classroom, particularly for biology subjects. The purpose of this study is to explore the effect of concept mapping over traditionally designed lesson on 11th grade students’ learning of genetics. A total of 82 students were involved in the study. To achive it, teaching of genetics lessons was conducted on both control group by traditional method and on an experimental group by concept mapping. The performances of the two groups were comparatively evaluated by t-test analysis and the group of students who were taught by concept mapping was rather more successful than the group who were taught by traditional method


ANAHTAR KELİMELER: biyoloji eğitimi, kavram haritalama, genetik, genetik başarısı


KEYWORDS: biology education, concept mapping, genetics, genetics subject achievement

[PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education