ÖZET
Eğitimin her kademesinde, öğretmen taraf›n-
dan yap›lan değerlendirmeler öğrenme-öğretme sürecinde
önemli bir yere sahiptir. Bu çal›şma matematik öğretmen-
lerinin öğrencileri değerlendirme süreçlerini tan›mlamak
ve değerlendirme uygulamalar›n› ortaya ç›karmak amac›
ile gerçekleştirilmiştir. Bu ana amaç doğrultusunda bu araş-
t›rma, Türkiye ve İngiltere’deki matematik öğretmenlerin
öğrencileri hakk›nda akademik bilgileri nas›l toplay›p de-
ğerlendirdikleri, nas›l kay›t edip kulland›klar›n› belirleme
şeklinde s›n›rland›r›lm›şt›r. Bu araşt›rma İngiltere ve Tür-
kiye’de ilköğretimin son kademesinde matematik öğret-
menliği yapan öğretmenler aras›ndan seçilen toplam 12 öğ-
retmen üzerinde yap›lm›şt›r. Nitel özelliğini taş›yan çal›ş-
mada, yar› yap›land›r›lm›ş görüşme ve doğal gözlem. veri
toplama araçlar› olarak kullan›lm›şt›r. Bu araşt›rmadan el-
de edilen sonuçlara göre iki ülke matematik öğretmenlerin
değerlendirme uygulamalar›n›n benzer ve farkl› yanlar› or-
taya konulmuştur. Bu tespitlerden yola ç›k›larak ortaya ç›-
kan baz› sorunlara çözüm önerileri getirilmiştir.
ABSTRACT
Teacher assessment of their students
has an important place in teaching and learning process.
The main aim of this study was to describe and identify
mathematics teachers’ assessment practices. Under this
main aim, this research was focused on to find out how
mathematics teachers collect information about their stu-
dents, how teacher record and use these information in Tur-
key and England. This study was carried out with 12 maths
teachers of 11-14 year olds in Turkey and England. Depend
on the findings of the study, some similarities and differen-
ces were found in teachers’ asesessment practices. Based
on these results, some recommendations for the issues ha-
ve been made.
ANAHTAR KELİMELER: öğretmen değerlendirmesi, değerlendirme süreci, matematikte değerlendirme, matematik öğretimi.
KEYWORDS: teachers’ assessment, assessment, assessment in maths, maths teaching.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education