ÖZET
Bu çal›flma, biyoloji dersinde uygulanan laboratuvar
dersini alan ö¤rencilerin, ö¤retmenlerin ö¤retim yönetimi
davran›fllar›na iliflkin beklentilerini tespit etmek amac›yla yap›lm›flt›r.
Ankara ili merkez ilçelerine ba¤l› farkl› liselerde
kay›tl› 308 ö¤renciye “Ö¤retmenin Ö¤retim Yönetimi Davran›fllar›n›
De¤erlendirme Formu” uygulanm›flt›r. Uygulanan
de¤erlendirme formu toplam 25 madde içermektedir. Bu çal›flma
sonunda ö¤rencilerin biyoloji laboratuvar derslerinde,
ö¤retmenlerden belirli ö¤retim yönetimi davran›fllar›n›, göstermelerini
bekledikleri belirlenmifltir. Ö¤rencilerin verdikleri
cevaplara göre, biyoloji laboratuvar derslerinde, ö¤rencilerin
ö¤retmenlerinden amaçlar konusunda ö¤renciyi bilgilendirme,
ö¤renciyi motive etme, ö¤rencilere dönüt verme gibi
bekledikleri birtak›m ö¤retim yönetimi davran›fllar›n› ortaya
koymufltur. Elde edilen bulgular yönünde öneriler gelifltirilmifltir.
ABSTRACT
This study is conducted to determine the
teaching management behaviors that the students expect
from the teachers in the biology laboratory lessons.
“Evaluation form of the Teacher’s Teaching Management
Behaviors” was administered to 308 high school students.
This form includes 25 items. As a result of it was determined
that students expected from their biology teachers to
show certain teaching management behaviors in the biology
laboratory lessons. The findings indicate that the students
expect the following behaviors: informing on the aims,
motivating, feedback. Based on these findings some suggestions
were proposed.
ANAHTAR KELİMELER: laboratuvar dersi, biyoloji öğretimi, öğretim yönetimi
KEYWORDS: laboratory lesson, biology instruction, instructional management.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education