ÖZET
Günümüzde teknoloji alan›nda gerçekleşen
h›zl› gelişmeler eğitim alan›nda da kendini göstermiş ve
bireyin toplumsallaşma sürecinde etkili olan her faktörün,
dolay›s›yla eğitimin de yeniden düzenlenmesini bir zorun-
luluk haline getirmiştir. Bu uygulamalardan en önemlisi
uzaktan eğitimdir. Bu araşt›rmada, uzaktan eğitim-öğretim
sürecinde önemli bir yeri olan eğitim ortamlar›n›n düzen-
lenmesinde, bireylerin öğrenme stillerinin önemi vurgulan-
maktad›r. Ankara’da ikamet eden Eskişehir Üniversitesi
Aç›köğretim Fakültesi öğrencilerinden 173’üne uygulanan
Gregorc Öğrenme Stili Ölçeği sonuçlar› doğrultusunda, öğ-
rencilerin öğrenme stilleri aç›s›ndan uzaktan eğitim ortam-
lar›n›n belirlenmesine yönelik önerileri değerlendirilmiştir.
Bulgular sonucunda baz› uygulanabilir öneriler sunulmaktadır.
ABSTRACT
Today’s, the rapid improvements in the
area of technology affects the improvement in the area of
education. In turn, it necessitates reorganization of the edu-
cation. The most importance application is distance educa-
tion. In this study, it is stressed that the learning styles of
individuals should be considered in the organization of
educational medium which is essential for the distance
education-instruction process. Gregorc Style
Delineator was applied to 173 students in the Anadolu
University Open Education Faculty. The results were eva-
luated in respect for student’ suggestions of learning
styles of students on choose of Distance Education medi-
um. Some practical suggestions have been put forward as a
result of the findings of the study.
ANAHTAR KELİMELER: uzaktan eğitim, öğrenme stili, Gregorc öğrenme stili modeli, öğretim ortamları, öğrenci farklılıkları
KEYWORDS: distance education, learning style, Gregorc learning style model, teaching medium, students’ differences
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education