ÖZET
Bu çal›şmada üç ilköğretim okulunda öğret-
menlerin bilgisayar kullanmay› benimseme h›z› incelen-
miştir. Bu inceleme yap›l›rken yeninin benimsenmesine et-
ki eden bilgisayar›n alg›lanan nitelikleri ve bir sosyal sis-
tem olarak okullar›n baz› özellikleri irdelenmiştir. Bu
amaçla 2000 y›l›nda üç okulda 27 öğretmenle gerçekleşti-
rilen çal›şman›n devam› olarak 2002 y›l›nda ayn› üç okul-
da 31 öğretmenle görüşme yap›lm›şt›r. İki y›l içerisinde
bilgisayarlar›n kullan›m oranlar›nda okullara göre farkl›l›k-
lar görülmüştür. Bu farkl›l›ğa etki eden dört öğe öne ç›k-
maktad›r: Göreli yarar, gözlemlenebilirlik, okullarda bilgi-
sayar kullan›m›n› özendiren ve engelleyen faktörler.
ABSTRACT
In this study, the rate of adoption with
respect to computers was examined in three primary scho-
ols. During the research, the factors such as perceived att-
ributes of computers and some characteristics of schools
which have an effect on the rate of adoption were taken in-
to consideration. For this purpose, in 2000, 27 teachers and
in 2002, 31 teachers from the same schools were intervi-
ewed. Changes in the ratio of computer use were identified
over two years. Four factors which might be effective in the
differences were: relative advantage, observability, factors
which are encouraging and hindering the use of computers
in the schools.
ANAHTAR KELİMELER: benimsenme hızı, bilgisayarların yayılımı, bilgisayarın algılanan nitelikleri, öğretmenler ve bilgisayar kullanımı
KEYWORDS: rate of adoption, diffusion of computers, perceived characteristics of computers, teachers and computer use
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education