ÖZET
Bu araşt›rma farkl› okulöncesi eğitim kurumla-
r›na giden 6 yaş çocuklar›n›n fen eğitiminde temel bilimsel
süreçleri kullan›p kullanmad›klar›n› belirlemek amac›yla
yap›lm›ş bir çal›şmad›r. Araşt›rman›n örneklem grubunu
200 çocuk oluşturmuştur.Araşt›rmada veri toplama arac›
olarak bilimsel süreçleri içeren gözlem formu kullan›lm›ş-
t›r. Elde edilen veriler üzerinde SPSS paket program›yla
t
-
testi, tek yönlü varyans analizi ve çoklu karş›laşt›rma test-
lerinden LSD testi analizleri yap›lm›şt›r. Araşt›rma sonu-
cunda çocuklar›n devam ettikleri okullarla bilimsel süreçle-
ri kullanmalar› aras›ndaki fark anlaml› bulunmuştur.
ABSTRACT
This study was planned to evaluate the
basic science process skills in children of age 6 attending
different kindergartens. The sample space of the study con-
sisted of 200 children. A science process skills observation
form was used to gather data. The results obtained were
statistically evaluated by t-test, one way variance analyses
(ANOVA), and LSD test. It was observed that there is a
significant correlation between the kindergartens attended
by children and the science processes.
ANAHTAR KELİMELER: anaokulu çocukları, bilim süreçleri, bilim ve çocuk
KEYWORDS: kindergarden children, science process, science and child
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education