YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÖRÜNTÜLERLE İLGİLİ CEBİRSEL İŞLEMLERDE ÇOKLU TEMSİL KULLANIMLARI


SEVENTH GRADE STUDENTS’ USE OF MULTIPLE REPRESENTATIONS IN PATTERN RELATED ALGEBRA TASKS


Dr. Oylum AKKUŞ & Assist. Prof. Dr. Erdinç ÇAKIROĞLU


ÖZET
Çoklu temsilleri matematik konular›nda kullanmak matematik ö¤renmeyi zenginlefltirir. Bundan önce ö¤rencilerin çoklu temsil becerilerini nas›l ifle kofltuklar›n› ve nas›l kavramsallaflt›rd›klar›n› araflt›rmak gereklidir. Bu nedenle, bu çal›flmada yedinci s›n›f ö¤rencilerinin cebir problemlerini çözerken çoklu temsilleri nas›l kulland›klar› ve neden baz› temsil biçimlerini kullanmay› tercih ettikleri araflt›r›lm›flt›r. Görüflmeler için 21 (11 k›z, 10 erkek) yedinci s›n›f ö¤rencisi seçilmifl, bu ö¤rencilere üç tane aç›k uçlu cebir problemi yöneltilmifltir. Ö¤rencilerden bu problemleri çözmeleri ve kulland›klar› temsil biçimlerini aç›klamalar› istenmifltir. Araflt›rman›n bulgular›na göre, ö¤rencilerin her bir soru için farkl› temsilleri kulland›klar› söylenebilir. Bu temsil biçimlerini tercih etme nedenleri, problemin yap›s›na ve onlar›n temsil biçimlerini alg›lamalar›na göre de¤iflmektedir. Bunun yan› s›ra, temsil biçimleri tercihleri de soru tipine, ö¤retmene ve duygusal etmenlere göre de farkl›l›k göstermekte ve bu farkl›l›klar ö¤rencilere göre çeflitlilik içermektedir.


ABSTRACT
Using multiple representations in mathematical contexts can enhance mathematical learning. Firstly how students use and conceptualize multiple representations in mathematics should be investigated. Because of this, it was aimed to examine how students use multiple representations in algebra word problems and what are the reasons behind their usage of certain representational modes. For this purpose, 21 seventh grade students (11 female and 10 male) were chosen as interview participants. They were posed three algebra questions during interviews, and they were responsible to explain their representational preferences for each interview question. As a result, it can be argued that the participants used different representations according to the question. Their ways of using different representations varied in terms of the nature of the problems and their perception of the representations. Furthermore, their representational preferences can be varied with respect to the question type, the teacher, or emotional factors.


ANAHTAR KELİMELER: matematik eğitimi, çoklu temsiller, cebir


KEYWORDS: mathematics education, multiple representations, algebra

[PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education