ÖZET
Matematiksel düflünmenin geliflim sürecinde cebir, önemli bir yer tutmaktad›r. Bir çok araflt›rma ilkö¤retim 6-8. s›n›flardaki
ö¤rencilerin cebirle ilgili farkl› kavram yan›lg›lar›na sahip olduklar›n› ortaya koymufltur. Bu çal›flma ile bu kavram yan›lg›lar›n›n
neler olduklar› belirleme amaçlanm›flt›r. Araştırmanın bulgular› ilgili literatürdeki bulgular da göz önüne al›narak elefltirel bir
yaklafl›mla ele al›nm›flt›r. Kavram yan›lg›lar›n› gidermeye yönelik öneriler sunulmufltur.
ABSTRACT
Algebra has important place on the development of mathematical thinking. There are research findings indicating that students in grades 6-8 have many misconceptions in algebra. The goal of this study is to reveal these misconceptions. Findings
in the study are discussed in the light of related research findings. Some recommendations are presented to overcome these
misconceptions.
ANAHTAR KELİMELER: Cebir, harfli ifadeler, değişken, kavram yanılgısı
KEYWORDS: Algebra, lettered expressions, variable, misconception
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education