ASYA ÜLKELERİNDE ÜNİvERSİTE DÜZEYİNDE ALMANCA ÖGRENENLERİN ÜLKE BİLGİSİNE YÖNELİK İLGİ ALANLARıNı GÖSTEREN ARAŞTIRMA SONUÇLARI


UNTERSUCHUNGSERGEBNISSE ZU LANDESKUNDEBEZOGENEN INTERESSEN VON DEUTSCHLERNENDEN AUS DEM UNIVERSITAREN BEREICH IN ASlA TISCHEN LANDERN


Dr. Şerife ÜNVER


ÖZET
Yabancı dil ders kitapları, yabancı bir dilin öğretildiği kurum ve kuruluşlarda öğrencinin iletişimsel ve kültürler arası yeti edinmesine katkıda bulunur. Ancak büyük kitlelere göre hazırlanmış yerelolmayan yabancı dil kitaplarında hedef grubun gereksinimlerinin dikkate alındığı söylenemez. Halbuki hedef kitlenin ilgi alanına uygun konularla kurgulanmış yabancı dil ders kitapları öğrenenin motive olmasını sağlar. Bu nedenle sağlıklı bir gereksinim analizinin yapılarak ilgi alanlarını oluşturan konuların saptanması ve bu konuların ders kitaplarının yapılandınlmasında dikkate alınması gerekmektedir. Bu çalışmada, Asya ülkelerinde yabancı dil olarak Almanca öğrenenlerin Almanya ülke bilgisine yönelik ilgi alanlarını saptamak amacıyla yapılan bir araştırmanın sonuçlarına yer verilmiş ve Almanca öğrenen 8 Asya ülkesinde ağırlıklı olarak Almanya' daki kültürel ve yüksek öğrenime yönelik konularla ilgilenildiği; politik konuların ise neredeyse hiç ilgi alanına girmediği saptanmıştır.


ABSTRACT
In public and private foreign language teaching institutions, foreign language teaching coursebooks contribute to the ability of students to acquire the communicative and intercultural skills. However, it is not possible to say that mass produced coursebooks take into consideration the needs of every target group of language learners. Whereas, the books based on the interest areas of target learners increase the student motivation. Therefore, it is needed to have an analysis of learners' interests and take these interests into account while designing a coursebook. The scope of this study includes re search on identifying the areas of interest on Germany among learners of German language as a foreign one in Asian countries. In 8 Asian countries the learners are predominantly interested in topies on culture and higher education; on the other hand, issues on politics are almost not within their interest areas.


ANAHTAR KELİMELER: Almanya ülke bilgisi, öğrenci ilgi alanları, kültür, Almanca ders kitaplarında konu seçimi


KEYWORDS: German national studies, students' interest areas, topic selection in German language coursebooks

[PDF]

efdergi@hacettepe.edu.tr        http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr           Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara

 Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education              Twitter of Hacettepe University Journal of Education