ÖZET
Tükenmişlik
yaşayan
üç
okul
psikolojik
danışmanıyla
fenomonolojik
retrospektif
görüşmeler
gerçekleştirilmiş
ve
katılımcılar
için
tükenmişliğin
kişisel
anlamlarını
anlayabilmek
amacıyla
temalar
analiz
edilmiştir.
Analizler
sonucu
ortaya
çıkan
bir
kaç
tema
tartışılmış,
uygulamalar
ve
araştırmalar
için
bazı
öneriler
sunulmuştur.
ABSTRACT
Phenomenological
retrospective
interviews
of
three
female
school
counselors
who
had
experienced
bumout
were
conducted
and
analyzed
for
themes
in
an
effort
to
understand
the
participants'
personal
meanings.
Several
common
themes
that
emerged
from
the
data
analysis
are
discussed,
and
recommendations
for
practice
and
research
are
suggested.
ANAHTAR KELİMELER: psikolojik danışmanların tükenmişliği, tükenmişlik temaları, tükenmişliği önleme
KEYWORDS: counselor impairment, counselor bumout, prevention of bumout
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education