ÖZET
Çalışma
ii.
sınıf
öğrencilerinin
kendi
başına
öğrenmeleri
ve
yaşam
boyu
öğrenmeleri
üzerine
bir
araştırma
ve
geliştirme
projesini
içermektedir.
Bu
kavram
"Professional
Development
Schools"
okullarının
yaklaşımına
dayanıyor.
Bu
araştırmada
Portfolyo,
sınıf
çalışmalarında
kullanıldı
ve
porfolyo
çalışmalarının
öğrencinin
kendi
kendine
öğrenmesindeki
etkisine
cevap
arandı.
Öğrencilerin
okul
proje
çalışmaları
hakkındaki
görüşlerini
açıklamak
için
anket
kullanıldı.
Anket
iki
farklı
şekilde
uygulandı.
İlk
olarak
öğrencilerin
şu
anki
sınıf
çalışmalarının
kalitesi
ve
ikinci
olarak
da
öğrencilerin
gelecekte
sınıf
çalışmalarının
kalitesine
ilişkin
değerlendirilme
yapıldı.
Sonuçlar,
portfolyo
çalışmalarının
lise
öğrencilerinde
öğretme
ve
öğrenme
konusunda
etkili
olduğunu
gösterdi.
Portfolyo
çalışmalarında
erkek
öğrenciler
kız
öğrencilerden
daha
başarılı
olmuştur.
ABSTRACT
A research
and
development
project
involving
II
Secondary
Schools
was
carried
out
devoted
to
self-directed
learning
and
long
life
learning.
The
concept
was
based
on
the
Professional
Development
Schools
approach.
Portfolio
was
used
as
a
means
of
intervention
of
classroom
work.
Research
was
devoted
to
the
question
if
portfolio
is
a
means
to
support
self-directed
learning
of
students.
A
questionnaire
was
used
to
evaluate
school
project
work
from
the
students'
point
of
view.
The
questionnaire
was
used
in
two
versions:
First
version
giving
a
description
of
present
quality
of
classroom
work
as
experienced
by
students,
and
a
second
version
projecting
student's
wishes
towards
future
quality
of
classroom
work.
Results
show
that
portfolio
work
definitely
leads
to
better
classroom
quality
of
teaching
and
learning,
with
students
from
Gymnasium
taking
the
best
profit,
and
male
students
having
greater
profit
from
portfolio
work
than
female
students.
ANAHTAR KELİMELER: kendi kendine öğrenme, yaşam boyu öğrenme, portfolyo
KEYWORDS: self-directed learning, long life learning, portfolio
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education