ÖZET
Bu arastırmada 12 saatlik letisim Becerileri Egitiminin yetiskinlerin iletisim becerilerini degerlendirme düzeyleri
üzerindeki etkisi arastırılmıstır. Arastırma farklı bankalarda çalısan 10 kadın 6 erkek (25-43 yaslarında) 16 kisi ile
gerçeklestirilmistir. Veri elde etmek için iletisim Becerilerini Degerlendirme Ölçegi ile katılımcıların bazı kisisel bilgilerini
almaya yönelik olan Kisisel Bilgi Formu kullanılmıstır. Elde edilen sonuçlara göre deneysel islem olarak kullanılan
egitimin bireylerin iletisim becerilerini degerlendirme düzeylerinde artıs saglamaktadır. Bu bulgulara göre adı geçen
programın benzer amaçlı çalısmalarda kullanılabilecegi yorumuna varılmıstır.
ABSTRACT
The research tested the efficacy of 12 hours affirmations for Communication Skills Training Program using
10 female, 6 male adults Ss (aged 25-43) who work in different banks. Communication Skills Evaluation Scale (CSES) and
Personal Data Form were used to collect data. Findings showed that this program was effective to change SCES scores
positively. It is thought that the results of program can be replicated.
ANAHTAR KELİMELER: iletisim becerileri, yetiskinler ve iletisim becerileri egitimi,
KEYWORDS: communication skills, adults, communication skills training program
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education