ÖZET
Bu
çalışmanın
amacı
sınıf
öğretmeni
adayları
tarafından
yaratıcı
drama
yöntemi
kullanılarak
hazırlanan
ders
planlarını
analiz
etmektir.
Bu
amaca
yönelik
olarak,
12
gönüllü
kız
öğrenci
seçilmiştir.
Fen
ve
matematik
alanlarına
yönelik
hazırlanmış
olan
örnek
yaratıcı
drama
etkinlikleri
ve
ders
planları
bu
öğretmen
adayları
ile
uygulandıktan
sonra,
katılımcılar
fen
ve
matematik
alanında
seçtikleri
konulara
yönelik
yaratıcı
drama
temelli
ders
planları
hazırlamışlardır.
Hazırlanan
bu
planlar.
yaratıcı
drama
temelli
ders
planı
değerlendirme
ölçütleri
göz
önüne
alınarak
değerlendirilmiştir.
Ayrıca,
yaratıcı
dramanın
bir
yöntem
olarak
fen
ve
matematik
eğitiminde
kullanımına
yönelik,
öğretmen
adaylarının
görüşlerini
almak
için,
onlarla
görüşmeler
yapılmıştır.
Araştırma
sonuçlarına
göre;
hazırlanan
ders
planlarında
her
ne
kadar
bazı
eksiklikler
olsa
da,
sınıf
Öğretmeni
adaylarının
yaratıcı
dramanın
aşamalarına
ve
bileşenlerine
uygun
ders
planları
hazırlayabildikleri
söylenebilir.
ABSTRACT
he
purpose
of
this
study
is
to
analyse
science
and
mathematics
lesson
plan
s
prepared
in
the
light
of
drama
based
instructian
by
preservice
elementary
teachers.
For
this
purpose,
12
female
participants
were
chosen
volunteerly.
They
gained
basic
knowledge
and
experience
about
creative
drama
by
involving
sample
creative
drama
activities
and
lesson
plans
in
science
and
mathematics.
Af
ter
that
preservice
elementary
teachers
prepared
their
own
lesson
plans
on
science
and
mathematics
topics.
These
lesson
plans
were
analysed
based
on
the
criteria
for
creative
drama
lesson
plan
preparation.
Furthermore,
the
participants
were
interviewed
in
order
to
understand
how
they
perceived
the
use
of
creative
drama
in
science
and
mathematics
classrooms.
The
results
revealed
that
inspite
of
same
lacking
points,
the
prepared
lesson
plan
s
were
compatible
to
the
stages
and
components
of
creative
drama.
ANAHTAR KELİMELER: en ve matematik eğitimi, yaratıcı drama, sınıf öğretmeni adayları
KEYWORDS: science and mathematics education, creative drama, preservice elementary teacher
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education