ÖZET
Bu
çalışmanın
amacı,
öğretimsel
bilgisayar
oyunlarının
temel
aritmetik
işlem
becerilerinin
gelişimine
etkisini
ortaya
koymaktır.
Kontrol
grupsuz
ön
test
-
son
test
modeline
göre
yürütülen
bu
çalışma
4.
ve
5.
sınıf
düzeylerindeki
toplam
46
öğrenci
ile
gerçekleştirilmiştir.
Uygulamada
İnternet
üzerinden
ulaşılan
matematiksel
bir
oyun
kullanılmıştır.
Oyunun,
temel
aritmetik
işlem
becerilerinin
gelişimine
etkisi
açısından
sınıf
düzeyleri
arasında
ve
cinsiyetler
arasında
fark
oluşturup
oluşturmadığına
bakıImıştır.
Öğrencilerin,
uygulamadan
önce
ve
uygulamadan
sonra
verilen
ön
-
son
testlerdeki
yanıtlarının
niteliğindeki
değişim
ortaya
konulmuştur.
Öğretimsel
bilgisayar
oyununu
oynayan
öğrencilerin
oyunun
motive
ediciliğine
ve
oyundan
öğrenmeye
ilişkin
görüşler
belirlenmiştir.
ABSTRACT
The
purpose
of
this
study
is
to
see
the
effect
of
instructional
computer
games
on
the
development
of
basic
arithmetical
operation
skills.
This
study
was
designed
according
to
Pretest
-Posttest
without
Control
Group
ModeL,
is
realized
with
46
student
consist
of
4th
and
5th
grade.
The
mathematical
game
which
was
available
Internet
was
chosen
for
application.
It
is
examined
if
the
game
shows
difference
between
the
grades
and
genders
in
term
of
effect
on
the
development
of
basic
arithmetical
operation
skills.
The
variation
at
the
characteristics
of
answers
of
Pretest
and
Posttest
that
are
given
to
students
before
and
af
ter
the
experiment,
is
put
forwarded.
The
opinion
of
pupils,
who
has
played
the
instructional
computer
games,
is
inquired
to
find
out
the
motivation
elements
and
leaming
achievements
of
instructional
computer
games.
ANAHTAR KELİMELER: bilgisayar oyunu, öğretimsel bilgisayar oyunu, öğrenme ortamı, temel aritmetik işlemler
KEYWORDS: computer game, Instructional computer game, leaming environment, basic arithmetical operations
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education