ÖZET
Bu çalısmada, okul öncesi ögretmen adaylarının çevreyi koruma konusunda ne kadar bilinçli oldukları, çevrenin
korunmasına yönelik davranıslar ve bu davranıslara etki eden degiskenler ele alınmıstır. Ayrıca bu ögretmen adaylarının
çevrenin korunmasına yönelik bilgilerinin ve çevreninin korunmasına yönelik olumlu tutumlarının, çevrenin korumasına
yönelik davranıslar üzerine etkili olup olmadıkları arastırılmıs ve tutarsızlıklar ortaya konulmaya çalısılmıstır. Okul öncesi
egitimde nasıl bir çevre egitimi olması gerektigi sorusuna da cevap aranmıstır.
ABSTRACT
Bu çalısmada, okul öncesi ögretmen adaylarının çevreyi koruma konusunda ne kadar bilinçli oldukları, çevrenin
korunmasına yönelik davranıslar ve bu davranıslara etki eden degiskenler ele alınmıstır. Ayrıca bu ögretmen adaylarının
çevrenin korunmasına yönelik bilgilerinin ve çevreninin korunmasına yönelik olumlu tutumlarının, çevrenin korumasına
yönelik davranıslar üzerine etkili olup olmadıkları arastırılmıs ve tutarsızlıklar ortaya konulmaya çalısılmıstır. Okul öncesi
egitimde nasıl bir çevre egitimi olması gerektigi sorusuna da cevap aranmıstır.
ANAHTAR KELİMELER: çevreyi koruma, okul öncesi ögretmenler, çevre egitimi ve çevre bilinci
KEYWORDS: environmental conservation, preschool teachers, environmental education
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education