ÖZET
Hızla
değişen
günümüz
şartlan
öğretmenlerden
beklentilerin
de
sürekli
değişmesine
neden
olmaktadır.
Gerek
ulusal
gerekse
uluslar
arası
çalışmalarda
öğretmenlerin
sahip
olması
gereken
nitelikler
belirlenmeye
çalışılmaktadır.
Bu
çalışmada,
Hacettepe
Üniversitesi
Orta
Öğretim
Fen
ve
Matematik
Alanlar
Eğitimi
Bölümü
öğrencilerinin
etkin
öğrenme-öğretme
ortamı
ve
öğrenmenin
gerçekleşmesi
hakkındaki
görüşleri
alınmıştır.
Veriler;
kompozisyon,
çizim,
benzetme
(analoji),
kavram
haritası
ve
görüşme
olmak
üzere
beş
farklı
yöntem
kullanılarak
elde
edilmiştir.
Elde
edilen
bulgulann
Milli
Eğitim
Bakanlığı
(MEB)
tarafından
belirlenen
öğretmen
nitelik
ve
yeterlikleri
ile
uyumu
tartışılmıştır.
ABSTRACT
Today's
changing
conditions
are
causing
from
teachers
expectations
to
change
continuously.
Both
national
and
international
studies
aim
to
deseribe
qualifications
and
characteristics
that
teachers
should
have.
This
study
examined
the
views
of
students
in
the
department
of
secondary
science
and
mathematics
education
about
the
effective
leaming
and
teaching
environment
and
how
leaming
OCCUfS.
Data
were
collected
with
five
different
methods,
including
writing,
drawing,
analogy,
concept
maps
and
interviews.
Results
obtained
from
the
data
were
compared
with
teachers'
qualifications
and
proficiencies
identified
by
National
Ministry
of
Education
(MEB).
ANAHTAR KELİMELER: etkin öğrenme, etkin öğretme, etkin öğrenme-öğretme ortamı, öğretmen adayı görüşleri
KEYWORDS: ffective leaming, effective teaching, effective teaching-learning environment, pre-service teachers' views
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education