ÖZET
1998-1999
öğretim
yılından
itibaren
Eğitim
Fakültelerinin
öğretmen
yetiştiren
bölümlerinde
uygulanan
Fakülte-Okul
İşbirliği
çerçevesinde
öğretmen
adaylarının,
bir
dönem
boyunca
fakültede
aldıkları
semİnerin
yanı
sıra
okullarda
ders
gözlem
ve
anlatım
esasına
dayanan
uygulama
sürecini
tamamlarnaları
öngörülmektedir.
Bu
çalışmada,
Eğitim
Fakültelerinin
Almanca
Öğretmenliği
Bölümlerinde
okuyan
öğrencilerin
uygulama
okullarında
edindikleri
deneyimler
ve
yaşadıkları
sorunlar
saptanmıştır.
İkili
konuşma
ve
atölye
çalışmaları
yoluyla
konuya
ilişkin
veriler
toplanıp
çok
katılımlı
bir
oturumda
değerlendirilmiştir.
Değerlendirme
sonuçlarından
hareketle
okullarda
uygulama
sürecinin
daha
etkin
bir
şekilde
yürütülmesine
yönelik
öneriler
sunulmuştur.
ABSTRACT
Faculty-School
Collaboration,
put
into
effect
in
the
1998-1999
school
year,
has
projected
that
prospective
teachers
are
to
complete
a
practicum
work
on
observation
and
teaching
followed
by
a
semİnar
course
taken
at
the
faculty.
This
study
focuses
on
the
experiences
and
problems
of
prospective
GL
teachers
at
their
practicum
application
schools.
Data
are
collected
through
interviews
and
workshops
and
evaluated
at
a
meeting
with
the
participants.
In
this
specific
study,
a
number
of
suggestions
are
given
to
make
the
practicum
application
process
more
effective.
ANAHTAR KELİMELER: lmanca öğretmen adayları, öğretmenlik uygulaması dersi, mesleki deneyim
KEYWORDS: GL Prospective teachers, practicum, professional development.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education