ÖZET
Bu
çalışmada,
Akdemik
Benlik
Kavramı
Ölçeğinin,
Ortaöğretim
Kurumları
Öğrenci
Seçme
ve
Yerleştirme
Sınavı
puanlarını
yordama
geçerli
ği
araştınlmıştır.
Elde
edilen
sonuçlara
göre,
Akademik
Benlik
Kavramı
Ölçeği
Yetenek
alt
ölçeklerinin
Ortaöğretim
Kurumlan
Öğrenci
Seçme
ve
Yerleştirme
Sınavı
(OKÖSYS)
alt
ölçeklerini
yordama
geçerliğinin
yetersiz
olduğu;
bağımsız
değişkenlerin
bağımlı
değişkendeki
değişkenliği
yeterince
açıklayamadığı;
yordama
denklemlerine
giren
en
önemli
değişkenin
sayısal
yetenek
testi
olduğu;
sözel
yetenek
testinin
Türkçe
ve
Sosyal
Bilgiler
alt
testlerini
yordama
denklemine
ikinci
önem
sırasında
girdiği;
göz-el
koordinasyonu
alt
ölçeğinin
yordama
denklemine
girdiği
durumlarda
yordama
katsayılarının
negatif
olduğu
ve
şekil-uzay
alt
ölçeğinin
hiçbir
yordama
denklemine
giremediği
söylenebilir.
ABSTRACT
In
this
study,
prediction
validity
of
Academic
Self
Concept
Scale
is
investigated
as
it
applied
to
Student
Selection
and
Placement
Examination
for
Secondary
Education
(OSYS).
The
results
suggest
that
subscales
of
Academic
Self
Concept
Scale
is
insufficient
to
predict
secondary
education
OSYS's
subscales'
validity;
independent
variables
cannot
adequately
reveal
the
rate
of
variability
which
exists
with
respect
to
the
concept
of
dependent
variability;
the
most
significant
variability
which
exist
in
the
equations
of
prediction
is
numerical
ability
test;
verbal
ability
test
conceming
Turkish
and
social
lessons'
subtests
exists
in
the
second
place
of
prediction
equation;
predictions'
coefficienties
are
negative
as
a
consequence
of
the
fact
that
eye-hand
coordinations'
subscale
exist
in
prediction
equation
and
finaUy
shape-space
subscale
cannot
exist
in
any
perdiction
equation.
ANAHTAR KELİMELER: akademik benlik, akademik benlik kavramı ölçeği, yordama geçerliği
KEYWORDS: acedemic self-concept, acedemic self-concept scale, predictive validity
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education