ÖZET
Bu
çalışmanın
amacı
Hacettepe
Üniversitesi,
Eğitim
Fakültesi,
Yabancı
Diller
Eğitimi
Bölümü,
İngiliz
Dili
Eğitimi
Anabilim
dalında
öğrenim
görmekte
olan
ingilizce
öğretmeni
adaylarının
ders
programlarındaki
edebiyat
dersleri
hakkındaki
görüşlerini
elde
etmek
ve
yorumlamaktır.
Verilerin
toplanması
ve
yorumlanmasında
Hacettepe
Üniversitesi
Eğitim
Fakültesi
İngiliz
Dili
Eğitimi
Anabilim
Dalında
öğrenim
gören
dördüncü
sınıf
öğrencilerinin
katılımı
sağlanmıştır.
Programda
öğrenim
görmüş
olan
katılımcıların
görüşleri
programı
yapılandırmak
açısından
önemli
bulunmaktadır.
Bu
çalışmada
15
katılımcıyla
yüz
yüze
görüşmeler
yoluyla
devam
etmiş
oldukları
edebiyat
dersleri
hakkındaki
görüşleri
ve
önerileri
sorulmuştur.
Bunun
yanında,
bir
anket
çalışması
da
görüşmelere
katılmamış
olan
i
00
öğretmen
adayına
bulguları
desteklendirmek
ve
yorumlama
sürecini
sağlamlaştırmak
amacıyla
uygulanmıştır.
Sonuç
olarak
öğretmen
adaylarının
edebiyat
derslerini
öğretmen
yetiştirmenin
önemli
bir
parçası
olarak
gördüğü
ve
bu
dersler
için,
tüm
programın
başarısını
ve
verimliliğini
artırmak
için,
somut
önerileri
olduğu
gÖrülmektedir.
ABSTRACT
The
purpose
of
this
study
is
to
collect
and
interpret
views
of
prospective
teachers
on
literature
courses
offered
in
Hacettepe
University,
Faculty
of
Education,
English
Language
Teaching
(EL
T)
department.
Hence,
this
research
encompasses
experiential
knowledge
of
the
participants
and
the
results
aim
to
inform
the
cuniculum
development
practice
situated
at
EL
T
departments
in
Turkey.
In
order
to
collect
the
views
of
the
prospective
English
language
teachers
on
the
literature
courses
in
their
curriculum,
15
prospective
language
teachers
were
interviewed
via
structured
questions.
Apart
from
the
interviews,
an
opinion
survey
was
also
applied
to
100
other
students
to
strengthen
and
further
the
interpretation
of
the
findings.
In
this
study,
it
is
found
that
the
prospective
teachers
view
literature
courses
as
an
important
part
of
their
pre-service
teacher
education
while
recommending
minor
changes
in
the
literature
curriculum
so
that
these
courses
become
more
effective
ANAHTAR KELİMELER: edebiyat dersleri, ders programı, öğretmen adaylarının görüşleri, İngiliz Dili Eğitimi
KEYWORDS: literature courses, curriculum, prospective teachers' views, English Language Teaching
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education