ÖZET
Bu
araştırma,
okul
öncesi
eğitimde
anneIere
uygulanan
"Sınıf
İçi
Etkinliklere
Katılım
Programı"nın,
annelerin
okul
öncesi
eğitim
hakkındaki
bilgilerine
etkisinin
incelenmesi
amacı
ile
yapılmıştır.
Ankara
İli
Gölbaşı
ilçesindeki
Baldudak
İlkÖğretim
Okulu
anasınıfına
devam
eden
25
çocuğun
anneleri
deney,
diğer
iki
okuldaki
25
çocuğun
anneleri
de
kontrol
grubu
olmak
üzere
toplam
50
anne
örneklem
grubunu
oluşturmuştur.
Araştırma
ile
ilgili
verilerin
toplanmasında
kullanılan
"Okul
Öncesi
Eğitim
Bilgi
Formu"
ve
"Kişisel
Bilgi
Fonnu"
yazarlar
tarafından
hazırlanmıştır.
Araştırmada,
deneysel
işlemden
elde
edilen
verilerin
analizinde
Kruskal
Wallis
Testi,
Mann-Whitney
U
Testi,
İki
Ortalama
Arasındaki
Farkın
Önemlilik
Testi
ve
Tek
Yönlü
Varyans
Analizi
(ANOVA)
kullanılmıştır.
Deney
ve
kontrol
gruplarının
son
test
sonuçlarına
göre,
deney
grubunun
okul
öncesi
eğitime
ilişkin
bilgi
düzeylerinde
istatistikselolarak
anlamlı
bir
farklılığın
olduğu
saptanmıştır
(P<0.05).
Kontrol
grubunda
da
son
test
sonuçlarına
göre,
çok
düşük
düzeyde
anlamlı
bir
farklılık
olduğu
görülmüştür
(P<0.05).
ABSTRACT
This
study
is
designed
to
analyze
the
impact
of
"Program
of
Involvement
in
Class
Activities"
on
the
mothers'
knowledge
on
preschool
education.
The
sample
of
the
study
includes
the
mothers
of
preschool
age
children
attending
to
public
preschools
in
Gölbaşı
district
of
Ankara.
A
total
of
50
mothers
involved
in
the
study.
Mothers
were
classified
into
two
groups:
control
group
(n=25)
and
experiment
group
(n=25).
"Preschool
Education
Information
Form"
and
"Personal
Information
Form"
were
developed
by
the
authors.
The
data
obtained
were
analysed
using
the
following
techniques:
Kruskal
Wallis
Test,
Mann-Whitney
U
Test,
Test
of
Significance
of
the
Variance
between
two
means,
and
One-Way
Variance
Analysis
(ANOVA).
In
accordance
with
the
results
of
post-tests
of
both
groups,
there
is
a
statistically
difference
for
experimental
group
regarding
knowledge
level
on
preschool
education
(P<0.05).
Post-test
result
also
indicate
statisticaııy
significant
difference
for
control
group,
but
this
value
is
very
low
(P<0.05).
ANAHTAR KELİMELER: okul öncesi eğitim, ebeveyn-çocuk ilişkisi, ebeveyn katılımı, ebeveyn katılım programları
KEYWORDS: preschool education, parent-child relationship, parent involvement, parent involvement programs
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education