ÖZET
Bu
çalışmanın
amacı;
yapılandırmacı
kurama
dayalı
fen
öğretiminin
öğrencilerin
bilişsel
ve
duyuşsal
düzeylerine
etkisini
araştırmaktır.
Çalışmaya,
İzmir
ilindeki
Leman
Alptekin
İlköğretim
okulunda
S.sınıfa
devam
eden
62
öğrenci
(31
deney,
31
kontrol)
katılmıştır.
Deney
grubunda
fen
bilgisi
programın
genel
amaçları
doğrultusunda,
yapılandırmacı
öğrenme
anlayışı,
öğrenci
merkezli
öğretim
ve
buluş
stratejisine
uygun
olarak,
"Canlılar
İçin
Madde
ve
Enerji"
ünitesine
yönelik
öğretme
ve
öğrenme
materyali
(kavram
haritası,
oyun,
deney,
benzetme,
örnek
olay,
bilgisayar
sunumu,
model
vb.)
hazırlanarak
uygulanmıştır.
Kontrol
grubunda
ise
geleneksel
öğretim
yapılmıştır.
Uygulama
öncesinde
ve
sonrasında
her
iki
gruba
da
çoktan
seçmeli
başarı
testi,
açık
uçlu
sorular
ve
fene
karşı
tutum
ölçeği
uygulanmıştır.
Ayrıca,
uygulama
sonunda
her
iki
gruptan
9'ar
öğrenci
ile
görüşme
yapılmıştır.
Elde
edilen
veriler
istatistiksel
yöntemlerle
değerlendirilerek
deney
ve
kontrol
grupları
arasında
bilişsel
ve
duyuşsal
düzeyde
deney
grubunun
lehine
anlamlı
farklar
olduğu
görülmüştür.
ABSTRACT
The
purpose
of
this
study
was
to
investigate
the
effect
of
science
teaching
based
on
constructivist
theory
on
students'
cognitive
and
affective
levels.
The
subjects
were
62
eigth-grade
students
(3
i
in
experimental
group
and
3
i
in
control
group)
selected
from
a
primary
school
in
İzmir.
In
the
experimental
group,
"Matter
Energy
for
Living
Things"
for
Sth
grade
students
was
taught
with
instructional
materials
prepared
by
the
researchers.
These
materials
were
suitable
for
constructivist
theory
and
student
centered
education
besides
discovery
approach.
In
the
control
group,
students
were
taught
with
traditional
method.
Before
and
af
ter
treatment,
a
multiple
choice
achievement
test,
open-ended
questions
and
attitude
sc
ale
toward
science
were
administered
to
both
of
groups.
In
addition
to
these,
at
the
end
of
the
treatment,
9
students
in
both
groups
were
interviewed.
Data
were
evaluated
in
SPSS
program.
The
results
showed
that
the
science
teaching
based
on
constructivist
theory
was
more
effective
on
students'
achievement
and
attitude
than
traditional
instruction.
ANAHTAR KELİMELER: Yapılandırınacı Kuram, Fen Bilgisi Öğretimi, Canlılar için Madde ve Enerji Ünitesi
KEYWORDS: Constructivist Theory, Science Teaching, Matter Energy for Living Things
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education