ÖZET
Bu
çalışmada,
2002-2003
ögretim
yılında
Atatürk
Üniversitesi
Fen
Edebiyat
Fakültesi
Fizik
Bölümü
ve
Kazım
Kara-
bekir
Egitim
Fakültesi
Fizik
Ögretmenligi
Programı
i.
sınıf
ögrencilerinin
kuvvet
ve
hareket
konusuyla
ilgili
kavram
yanılgı-
Ian
ve
bu
ögrencilere
ders
verecek
ögretim
elemanlarının,
ögrencilerin
bu
konular
hakkındaki
alternatif
düşüncelerinin
ne
de-
rece
farkında
olduklan
araştınımıştır.
Araştırmaya
toplam
149
ögrenci
katılmıştır.
Araştırmada
ögrencilerin
kuvvet
ve
hareket
hakkındaki
kavram
yanılgılannı
eksik
bilgiden,
hatadan
ve
tahminden
ayırt
edebilecek
üç
aşamalı
açık
uçlu
sorular
kuJlanıl-
mıştır.
Anketin
ögrencilere
uygulandıgı
aynı
hafta
içerisinde
20
ögretim
elemanı
ile
görüşülerek
onlardan
ögrencilerin
açık
uç-
lu
sorulara
verebilecekleri
alternatif
cevaplan
tahmin
etmeleri
istenmiştir.
Araştırmada
ögrencilerin,
bir
çok
kavram
yanılgısı-
na
sahip
oldukları
ve
ögrencilerin
ön
düşünceleri
ile
üniversitede
bu
ögrencilere
ders
verecek
ögretim
elemanlannın
ögrenci
düşünceleri
ile
ilgili
tahminleri
arasında
farklılıklar
oldugu
ortaya
çıkarılmıştır.
ABSTRACT
In
this
study
the
misconceptions
of
the
students
who
enroIled
to
the
first
year
physics
department
of
the
Faculty
of
Science
and
Letters
and
to
the
first
year
physics-teaching
department
of
the
K.K.Education
Faculty
at
Atatürk
University
in
the
2002-2003
educational
year
regarding
force
and
motion
were
investigated.
In
addition.
the
extent
to
which
the
instructors
who
would
lecturc
these
students
were
aware
of
the
alternative
opinions
of
these
students
on
these
subject
s
was
researched.
The
research
covered
a
total
of
149
students.
In
the
research,
three-stage
and
open-ended
questions
that
would
distinguish
mis-
conceptions
from
inadequate
knowledge,
mistakes
and
presumptions
were
used.
During
the
same
week
the
qucstionnaire
was
applied
to
the
students.
20
instructors
were
interviewed
and
they
were
asked
to
make
presumptions
about
the
alternative
ans-
wers
of
the
students
to
the
open-ended
questions.
it
was
found
in
this
research
that
students
had
too
many
misconceptions
and
that
there
were
differences
between
the
students'
presumptions
and
the
conjecture
regarding
the
ideas
of
the
students
made
by
the
teaching
staff
who
would
lecture
them
at
the
university.
ANAHTAR KELİMELER: kuvvet, hareket, kavram yanılgısı
KEYWORDS: force. motion. misconception
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education