ÖZET
bu
araştırma
Ankara
ve
Malatya
ilerinde
okulöncesi
egitim
kurumlanna
giden
6
yaş
çocuklarının
ögretmenlerinin
fen
egitimine
karşı
tutumlarını
belirlemek
amacıyla
yapılmıştır.
Araştırmanın
ömeklem
grubunu
Ankara
ve
Malatya
illerinde
resmi
ve
özel
anasınıflarında/anaokullarında
6
yaş
grubu
çocuklarıyla
çalışan
160
ögretmen
oluşturmuştıır.
Ögretmenlerin
fen
egitimine
karşı
tutumlarını
belirlemek
için
Hyung-Sook-Cho
ve
arkadaşları
(2003)
tarafından
geliştirilen
"Okul
Öncesi
Ögretmcnlerinin
Fen
Egitimine
Karşı
Tutum
Ölçegi"
kullanılmıştır.
Elde
edilen
veriler
SPSS
13
paket
programı
ile
t
testi,
tek
yönlü
varyans
analizi
ve
çoklu
karşılaştırma
testlerinden
LSD
testi
analizleri
yapılmıştır.
Yapılan
istatistiksel
analizler
sonucunda
ögretmenlerin
ögrenim
düzeyleri,
hizmet
içi
egitim
almaları
ve
çalıştıkları
illere
göre
anlamlı
sonuçlar
ortaya
çıkmıştır.
ABSTRACT
This
study
was
planned
to
evaluate
the
early
childhood
teachers'
attitudes
towards
the
science
teaching
.The
sample
space
of
the
study
consisted
of
160
teachers.
"A
Science
Attitude
Scale"
was
used
to
gather
data
(Hyung-Sook-Cho,
2003).
The
results
obtained
were
statistically
evaluated
by
t-test,
one
way
variance
anaIyses
(ANOVA)
and
LSD
test.
The
results
showed
that
there
is
a
meaningful
relation
between
teacher's
attitudes
towards
science
education
and
their
schoollevels,
inservice
training,
the
cities
they
work.
ANAHTAR KELİMELER: okul öncesi öğretmenleri, fen eğitimi, öğretmen tutumlan
KEYWORDS: Early childhood teachers, science education, teachers' attitudes
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education