ÖZET
Çok-kul1anıcllı
çevrimiçi
roloynama
oyunları
günümüz
dünyası
için
bir
eglence
çeşidi
ve
sosyalleşme
yöntemi
hali-
ne
gelmiştir.
Bilgisayar
oyunlarının
bu
çok-kullanıcı
lı
boyutuna
paralelolarak
egitimciler
bilgisayar
oyunlarının
egitim
ve
ög-
retim
için
potansiyelini
sosyal
ögrenme
kuramlarının
ışı~nda
yeniden
keşfetmektedirler.
Bu
makalede
klasik
bilgisayar
oyu-
nu
karakteristiklerine
ek
olarak
iyi
bir
pedagojiyi
bünyesinde
barındıran
Quest
Atlantis
isimli
egitsel
bir
bilgisayar
oyunu
ta-
nıtılmaktadır.
Bu
egitsel
oyunun
yapılandınldıgı
kuramsal
çerçeve,
oyunun
tasarımında
izlenen
egitim,
eglence
ve
toplumsal
sorumluluk
boyutları,
egitsel
oyunun
birbirlerinden
farklı
egitim
ortamlarında
uygulama
süreci
ve
çeşitli
uygulama
ortamla-
rındaki
uygulamaların
sonuçları
bu
tanıtım
kapsamında
yeralmaktadır.
Tanıtılan
egitsel
bilgisayar
oyunu
yapısı,
pedagojisi
ve
uygulama
süreci
itibarı
ile
ülkemizde
egitsel
bilgisayar
oyunu
ortaya
koymak
için
çalışan
araştırmacı
ve
tasarımeılar
için
bir
örnek
teşkil
edebilir.
ABSTRACT
Massively
Multi-player
Online
Role-Playing
Games
(MMORPGs)
have
become
the
form
of
entertainment
and
a
method
of
socialization
in
today's
world.
In
parallel
to
this
multi-player
factor,
educators
are
re-discovering
the
potential
of
computer
games
for
education
and
training
in
the
light
of
sociallearning
theories.
In
this
artide,
Quest
Atlantis
educational
computer
game
is
introduced,
which
indudes
good
pedagogy
in
addition
to
classic
game
characteristics.
Theoretical
frame-
work
of
the
educational
game,
education,
entertainment,
and
social
commitments
foundation
s
for
design,
implementation
pro-
cess
of
the
educational
game
in
differing
contexts,
and
results
of
the
implementations
in
multiple
contexts
are
presented
as
part
of
this
introduction.
This
knowledge
base
might
contribute
to
researchers
and
designers
dealing
with
educational
computer
ga-
me
design
and
development
in
OUT
country
by
providing
a
case
with
it's
pedagogy,
design
structure,
and
implementation
pro-
cess.
ANAHTAR KELİMELER: egitsel bilgisayar oyunları, bilgisayar oyunları, çok-kuııanıcılı sanal ortamlar
KEYWORDS: educational computer games, computer games, multi-user virtual environments
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education