ÖZET
Bilgi
toplumu
ögrencilerinin,
ögretmenin
sundugu
uyancıyı
edilgen
olarak
işleyen
bireyler
olarak
yetiştirilmesi
yeri-
ne,
ögrenme
sürecine
etkin
olarak
katılan
bireyler
olarak
yetiştirilmeleri
gerekmektedir.
Bilgiyi
seçme,
örgütleme
ve
kullan-
ma
davranışları
bakımından
eleştirel
düşünme
becerilerini
kazanmış
bireylerle
bu
becerileri
yeterince
kazanamamış
bireyler
arasında
önemli
farklılıklar
bulunmaktadır.
Alan
yazın,
eleştirel
düşünme
becerilerini
kazanmış
ve
bu
becerileri
kullanan
ög-
rendierin
daha
etkili
biçimde
ögrendiklerini
onaya
koymaktadır.
Ögrencilerin
eleştirel
düşünme
becerilerine
sahip
olmalan
ve
karşılaştıklan
durumlarda
eleştirel
düşünme
becerilerini
kullanmalan
bu
nedenle
giderek
önem
kazanmaktadır.
Sahip
olunan
eleştirel
düşünme
becerilerinin
uygun
durumlarda
kullanılması
ise
eleştirel
düşünme
egilimlerine
sahip
olunmasıyla
olanaklı
olmaktadır.
ABSTRACT
Students
of
information
society
should
be
taught
to
be
active
panicipant
in
their
own
leaming
instead
of
being
trained
as
passive
processors
of
stimuli
presented
by
the
teacher.
Those
who
developed
critical
thinking
skills
significantly
dif-
fer
from
those
who
didn't
in
terms
of
selecting,
organizing,
and
using
information.
Literature
indicates
that
those
who
have
developed
and
used
critical
thinking
skills
leam
more
effectively.
Therefore,
it
is
imponant
that
students
develop
critical
thin-
king
skills
and
use
those
skills
in
various
situations.
Being
able
to
use
critical
thinking
skills
in
appropriate
situations
is
pos-
sible
only
when
people
have
critical
thinking
disposition.
ANAHTAR KELİMELER: üşünme becerileri, eleştirel düşünme, eleştirel düşünme etilimleri. ötrenme, öğretimi
KEYWORDS: thinking skills, critical thinking, critical thinking dispositions, leaming, teaching
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education