ÖZET
Bu
çalışmanın
amacı
kavramsal
de~işim
metinlerinin
9.
sınıf
ögrencilerinin
kimyasal
baglarla
ilgili
kavramlan
anlamalarına
etkisini
incelemektir.
Bu
çalışmada,
kavramsal
degişim
metinlerinin
hazırlanmasının
temel
amacı
ögrencilerin
sahip
oldugu
ön
kavramaların
ve
kavram
yanılgılannın
fark
edilmesini
saglamak
ve
onlann
kimyasal
baglarla
ilgili
kavramları
ögrenmelerine
açıklamalar,
analojiler
ve
örnekler
kullanarak
yardım
etmektir.
Kavramsal
degişim
metinlerinin
içinde
analojilerin
kullanılmasının
sebebi
ögrencilerin
sahip
olduklan
kavram
yanılgılannı
daha
etkili
bir
şekilde
düzeltebilmektir.
Sonuçlar
kavramsal
degişim
metinleri
kullanılarak
uygulanan
ögretim
yönteminin
ögrencilerin
kimyasal
baglarla
ilgili
kavramları
anlamalannda
ve
kavram
yanılgılarının
giderilmesinde
olumlu
bir
etkisi
oldugunu
göstermiştir.
Her
iki
gurubun
başan
ortalamaları
karşılaştırıldıgında,
deney
gurubunun
kimyasal
baglarla
ilgili
kavramlarda
daha
fazla
başarı
gösterdigi
görülmüştür.
ABSTRACT
The
purpose
of
this
study
was
to
explore
the
effects
of
conceptual
change
texts
oriented
instruction
on
9th
grade
students'
understanding
of
chemical
bonding
concepts.
in
this
study,
the
main
aim
of
the
preparation
of
conceptual
change
texts
was
to
activate
students'
prior
knowledge
and
misconceptions
and
to
help
them
to
understand
the
chemical
bonding
concepts
through
the
use
of
explanations.
analogies
and
examples.
Analogies
were
used
in
the
conceptual
change
texts
to
deal
with
students'
misconceptions
more
effectively.
The
results
revealed
that
conceptual
change
texts
oriented
instruction
produeed
a
positive
effect
on
students
understanding
of
scientifıc
conceptions
related
to
ehemical
bonding
and
elimination
of
misconeeptions.
The
mean
scores
ofboth
groups
showed
that
students
in
the
experimental
group
performed
betIer
with
respeet
to
ehemical
bonding
eoncepts.
ANAHTAR KELİMELER: kavram yanılgısı, kavramsal degişim, kavramsal degişim metni, analoji, kimyasal baglar
KEYWORDS: misconception, conceptual change, conceptual ehange text, analogy, chemical bonding.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education