ÖZET
Bu
çalışma,
kavramsal
degişim
metinlerine
dayalı
ögretimin
10.
sınıf
ögrencilerinin
çözünürlük
dengesi
konusunu
anlamasına
etkisini
incelerneyi
amaçlamıştır.
çözünürlük
dengesi
ile
ilgili
kavram
yanılgıları
lise
kimya
ögretmenleri
ile
ya-
pılan
mülakatlardan
ve
ilgili
literatürden
elde
edilmiştir.
Çalışmanın
verisi,
kavramsal
degişim
yaklaşımını
baz
alan
ögretim
yöntemine
katılan
58
ögrenci
ve
geleneksel
metotları
baz
alan
ögretim
yöntemine
katılan
67
ögrenciden
elde
edilmiştir.
Çalış-
ma
sonucunda
elde
edilen
bilgiler
kavramsal
degişim
metinlerinin
kulanııdıgı
kavramsal
degişim
yaklaşımına
dayanan
ögre-
tim
yönteminin
geleneksel
ögretim
yöntemlerine
göre
ögrencilerin
kavram
yanılgılarını
gidermede
ve
çözünürlük
dengesi
ko-
nusunu
ögrencilerin
anlamasında
daha
etkili
oldugunu
göstermiştir.
ABSTRACT
The
present
studyaimed
to
investigate
the
effect
of
conceptual
change
texts
oriented
instruction
on
IOth
grade
students'
understanding
of
solubility
equilibrium
concept.
The
misconceptions
related
to
solubility
equilibrium
concept
were
obtained
through
interviews
with
high
school
chemistry
teachers
and
related
literature.
The
data
were
obtained
from
58
stu-
dents
participated
in
instruction
based
on
conceptual
change
approach
and
67
students
participated
in
instruction
based
on
tra-
ditional
methods.
The
results
of
the
study
showed
that
instruction
based
on
conceptual
change
approach
where
conceptual
change
texts
were
used,
was
better
than
the
instruction
based
on
traditional
methods
on
remediation
of
misconceptions
and
promoting
students'
understanding
of
solubility
equilibrium
concept.
ANAHTAR KELİMELER: kavramsal degişim yaklaşımı, kavramsal degişim metinleri, çözünürlük dengesi
KEYWORDS: conceptual change approach, conceptual change texts, solubility equilibrium.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education