ÖZET
Bu
çalışmada,
Ortaö~tİm
Kurumları
Öwenci
Seçme
Sınavı
(OKÖSYS)'nda
alt
test
ham
puanlarına
dayalı
olarak
ya-
pılan
yerleştinnelerin
geçerlili
incelenmiştir.
Bu
amaçla
ayınna
(discriminant)
analizi
uygulanmıştır.
Araştınna,
2002
yılında
OKÖSYS'ye
giren,
Antalya,
Isparta
ve
Burdur
illerinde
bulunan
Anadolu
Liseleri,
resmi
ve
özel
fen
liselerini
kazanan
ve
yer-
leştirilen
adayların
tamamı
olan
967
kişi
üzerinde
yürütülmüştür.
Araştınna
sonucunda,
fen
bilgisi
alt
testinin
ayırma
fonk
si-
yonunda
en
etkili
de~işken
oldu~,
bunu
matematik
alt
testinin
izledi~i
ortaya
çıkmıştır.
Alt
testlere
dayalı
olarak
elde
edilen
ayınna
fonksiyonlarının
resmi
fen
liseleri
ile
özel
ve
Anadolu
liselerini
ayınnada
etkili
oldu~u;
ancak
özel
fen
liseleri
ile
Ana-
dolu
liselerine
yerleştirilen
öwencileri
birbirinden
ayınnada
etkili
olmadı~ı
görülmüştür.
Resmi
fen
liselerinin
doWu
sınıfla-
ma
oranı
%96;
özel
fen
liselerinin
doWu
sınıflama
oranı
%36,7
ve
Anadolu
liselerinin
doğru
sınıflandınna
oranı
%52,7
bulun-
muştu
ABSTRACT
The
scope
of
this
study
was
to
evaluate
classificatİon
validity
based
on
the
the
sub
test
raw
scores
(Secondary
Education
Student
Selection
&
Placement
Exam)
(OKÖSYS),
The
discrimination
analysis
model
was
used.
The
study
was
per-
fonned
on
967
candidates
who
participated
in
OKÖSYS,
and
candidates
who
passed
the
examination
and
enrolled
in
public
and
private
science
high
school
and,
Anatolian
High
School
s
of
Antalya,
Isparta
and
Burdur.
The
results
demonstrated
that
science
sub
test
was
the
most
efficent
variable
for
discrimination
function,
mathematics
sub
test
was
the
second
most
effici-
ent
variable.
Discrimination
function
were
found
to
be
efficient
in
separation
of
public
science
high
school
s
from
private
sci-
ence
and
Anatolian
high
schools,
whereas
it
was
not
funcional
to
discriminate
between
private
science
and
AnatoHan
high
schools.
Correct
clasification
ratios
were
96%
for
public
science
high
schools;
36,7%
for
private
high
schools,
and
52,7%
for
Anatolian
high
schools.
ANAHTAR KELİMELER: Ortaöğetim Kurumları Öğrenci Seçme Sınavı, geçerlik, sınıflama geçerliği, ayınna analizi
KEYWORDS: Secondary Education Student Selection & Placement Exam, validity, classification validity, discriminant analysis
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education