ÖZET
Bu
çalışma,
ö~trnen
adaylarının
bilgisayarla
ilgili
tutumlarım
belirlemeyi
ve
çeşitli
de~işkenler
açısında
incelemeyi
amaçlamaktadır.
Araştırmada
betimsel
yöntem
kullanılmıştır.
Araştırmanın
verileri,
kişisel
bilgiler
anketi
ve
Berbero~lu
ve
Çalıko~lu'nun
1991
yılında
uyarladıkları
"Bilgisayar
Tutum
Ölçe~i"
kullanılarak
toplanmıştır.
Araştırmanın
örneklemini
2003-2004
ö~etim
yılında
H.O.
Ewtim
Fakültesi
Biyoloji
E~itimi
ABD'nda
ö~enim
gören
191
ö~enci
oluşturmaktadır.
De-
ğişkenler
için
öncelikle
aritmetik
ortalama
ve
standart
sapmalar
bulunmuştur.
De~işkenler
arasında
fark
olup
olmadı~ı
ise
.01
anlamlılık
düzeyinde
ba~ımsız
"t"
testi
ve
ANOV
A
kullanılarak
belirlenmiştir.
Araştırmada
sonuç
olarak,
ö~retmen
adayları-
nın
bilgisayara
yönelik
tutumlarının
orta
düzeyde
(X=120.63)
oldu~
ve
incelenen
de~işkenlere
göre
anlamlı
bir
farklılık
gös-
termediği
tespit
edilmiştir.
ABSTRACT
This
study
aims
at
determining
the
computer-related
atıitudes
of
teacher
candidates
and
at
analysing
the
effects
of
such
variables
as.
The
study
employs
descriptive
method.
The
data
were
gathered
by
survey
questionnaire
and
Computer
Attitude
Scale
(Berbero~lu&Çalıkoğlu,
1991).
The
number
of
the
paticipants
is
191.
For
variables,
mean
and
the
standart
de-
viation
were
calculated.
ANOV
A
and
t
test
were
employed
to
identify
the
differences
among
the
variables.
it
is
found
that
computer
attitudes
of
the
participants
are
at
the
middle
level
(X=120.63)
and
variables
do
not
have
any
significant
effect
on
the
computer
attitude.
ANAHTAR KELİMELER: Tutum, öğretmen adayı, bilgisayar kullanımı.
KEYWORDS: Attitude, teacher candidate, use of computer.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education