ÖZET
Son
yıllarda
birçok
e~itimci
ve
araştırmacı,
bilginin
yapısından
ziyade
ö~encilerin
ö~renmeye
karşı
istekli
olmalan-
na
daha
fazla
vurgu
yapmaktadırlar.
Bu
nedenle,
ö~renme
onamlan
düzenlenirken,
ö~encilerin
ö~enmeye
karşı
olan
istekli-
likleri
dikkate
alınmalıdır.
Ö~rencileri
istekli
tutmanın
en
kolay
yolu,
ilgili
konulan
günlük
hayatla
ilişkilendinnektir.
Kimya
öğretiminde
büyük
ilgi
gönneye
başlayan
hikaye
tarzının
amacı
da,
günlük
yaşamla
ilişki
kunnak,
fen
bilimlerinin
içerisine
sosyal
ve
teknolojik
yapıyı
iyiee
yerleştinnek,
günlük
durumlarda
bilimsel
kavramlann
sunumu
ile
öğrencilerin
fen
bilimleri-
ne
yönelik
tutum
ve
hayranlıklannın
gelişmesine
yardımcı
olmak
ve
bilimsel
okur-yazarlar
yetiştinnektir.
Bu
yaklaşım,
öğ-
rencilerin
öğrenmelerini
anlamlı
hale
getinnelerine
ve
fen
kavramlanm
geliştinnelerine
yardımcı
olmak
için
aktif
katılımlan-
na
fırsat
vennektedir.
Bu
ö~etim
materyalleri
ö~encilerin
kendi
öğrenmelerinde
daha
fazla
sorumluluk
almalanna
da
katkı-
da
bulunmaktadır.
Bu
makalede,
hikayelere
dayalı
öğretim
programının
amaçlan,
açıklayıcı
hikayeler
ve
kimyasal
hikayele-
rin
öğrenme
onamında
kullanımı
ile
ilgili
bilgiler
verilmiştir.
i
Toplanan
veriler
ışı~nda
kimyasal
hikayelerin
öğrencilerin
öğ-
renmeye
karşı
istekliliklerini
antırdı~
ve
anlamlı
öğrenmeyi
gerçekleştirdiği
söylenebilir.
ABSTRACT
Recently,
most
educators
and
researchers
have
emphasized
students'
willingness
toward
leaming
more
than
structure
of
knowledge.
For
this
reason,
it
should
be
taken
into
consideration
students'
willingness
toward
when
leaming
en-
vironment
was
arranged.
The
easiest
way
to
make
students
willing
is
to
relate
the
topies
to
everyday
life.
The
aim
of
storyli-
nes
whieh
arouse
interest
in
chemistry
education
is
to
get
in
touch
with
daily
life,
to
embed
science
content
in
a
social
and
technological
context
and
to
link
it
wİth
the
everyday
world,
to
help
to
promote
students'
enthusiasm
and
motivation
for
sci-
ence
and
to
train
scientifically
literacy.
This
approach
is
provided
students'
active
panicipation
in
order
to
help
to
leam
me-
aningful
and
develop
their
science
concepts.
These
materials
also
contribute
to
take
more
responsibility
on
their
own
leaming
of
the
students.
In
this
anide,
it
was
given
infonnation
about
the
usage
of
stories
in
the
chernistry
education,
the
objectives
of
the
teaching
program
based
on
the
storylines,
the
usage
of
explanatory
stories
and
chemical
storylines
in
leaming
environment.
In
the
light
of
the
data
collected,
it
could
be
said
that
the
chemical
storylines
increase
students'
willingness
forward
leaming
and
help
meaningful
leaming.
ANAHTAR KELİMELER: hikayeler, kimya ögretimi, ögretim programı
KEYWORDS: storylines, chemistry teaching, teaching program
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education