ÖZET
Kimya,
hem
lise
programlarında
hem
de
üniversiteye
giriş
sınavlarında
agırlıgı
olan
bir
ders
olarak
yer
almaktadır.
Araştırmanın
amacı,
Kimya
dersini
lise
programları
ve
ÖSS
açısından
çeşitli
boyutlarıyla
degerlendirmek
ve
Lise
Programla-
rında
yer
alan
Kimya
dersinin
program
içindeki
agırhgını
saptamak,
programını
sınıf
düzeyinde
konu,
amaç
ve
davranışlar
açı-
sından
analiz
etmektir.
Ayrıca,
2001-2005
yıllarına
ait
ÖSS
Kimya
sorularının
sınıflara
ve
programda
yer
alan
konulara
göre
dagıhmını
saptamaktır.
Araştırma,
lise
programlarında
yer
alan
Kimya
dersinin
içerigi
ile
bu
derse
ilişkin
ÖSS
soruları
arasın-
daki
ilişkiyi
ortaya
koymak
amacıyla
yapılmış
tarama
modelinde
bir
çalışmadır.
Araştırma
için,
öncelikle
Kimya
dersinin
lise
programlarındaki
agırlıgı
saptanmış,
programda
yer
alan
konular,
amaçlar
ve
davranışlar
kategorik
olarak
analiz
edilmiştir.
Daha
sonra,
2001-2005
yıllarına
ait
ÖSS'deki
Kimya
ders
i
ile
ilgili
soruların
dagılımı
ve
agırlıgı
saptanmış,
konu
kategori
le-
rine
göre
analizleri
yapılmıştır.
Araştırmanın
sonucunda,
Kimya
Dersi
Programı'nda
ve
ÖSS
sorularının
"kapsam
geçerligi"
konusunda
sorunların
oldugu
saptanmıştır.
ABSTRACT
Chemistry
is
a
veey
important
course
for
Student
Selection
Examination
(aSS)
and
in
High
School
Curricu-
lums.
Aim
of
the
study
is
to
evaluate
chemistry
course
in
respect
of
Student
Selection
Examination
Questions
and
High
Scho-
ol
Curriculums.
To
determine
the
significance
of
Chemistey
Course
in
High
School
Programs;
to
analyze
the
content
in
view
of
subjects
in
the
classroom
level,
aims
and
behaviours.
Moreover,
it
is
aimed
to
determine
the
distribution
of
2001-2005
ass
Questions
to
the
years
and
the
subjects.
The
present
study
is
a
survey
to
claim
the
relationships
between
ass
Questions
and
The
content
of
Chemistey
Course
in
High
School
Programs.
First,
the
significance
of
Chemistey
Course
in
High
School
Prog-
rams
was
determined,
and
all
the
subjects
were
analyzed
in
categorical
way
in
respect
of
aims
and
behaviours.
Then,
the
den-
sity
and
the
distribution
of
ass
Questions
belonging
to
2001-2005
years
were
determined;
a
categorical
analysis
on
the
sub-
jects
was
realized.
It
is,
at
the
end
of
present
study,
observed
that
there
are
some
problems
on
"Content
Validity"
of
ass
and
Curriculum
of
Chemistey
Course
in
High
School.
ANAHTAR KELİMELER: Kimya Dersi, Lise Programı, Ögrenci Seçme Sınavı
KEYWORDS: Chemistry Course, High School Curriculum, Student Selection Examination.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education