ÖZET
Bu
çalışmanın
amacı,
Çoklu
Zeu
Kuramına
temelli
fizik
ögretiminin
9.
sınıf
ögrencilerinin
fizik
dersi
başarıları,
tu-
tumları,
hatırlama
düzeyleri
ve
bilişsel
süreç
becerilerine
etkisinin
incelenmesidir.
Çalışma,
2003-2004
güz
döneminde
Kdz.
Ereğli
Anadolu
Lisesinde
yapılmıştır.
Araştırma,
25'i
kontrol,
25'i
deney
grubunda
olmak
üzere
toplam
50
dokuzuncu
sınıf
öğrencisi
ile
gerçekleştirilmiştir.
"Isı
ve
Sıcaklık"
konusunda
Çoktan
Seçmeli
Fizik
Başarı
Testi
ve
Bilişsel
Süreç
Beceri
Tes-
ti
her
iki
gruba
ön
test
olarak
uygulanmıştır.
"Isı
ve
Sıcaklık"
konusu
deney
grubundaki
ögrencilerle
Çoklu
Zeki
Kuramı
te-
melli
işlenirken,
kontrol
grubundaki
öğrencilerle
geleneksel
ögretim
yöntemi
kullanılarak
işlenmiştir.
İki
haftaltk
uygulama
sonunda
deney
ve
kontrol
grubundaki
ögrencilere
aynı
testlere
ek
olarak
tutum
ölçe~
verilmiştir.
Elde
edilen
veriler,
MAN-
COV
A
testi
ile
analiz
edilmiştir.
Çalışma
sonunda
Çoklu
Zeki
Kuramı
temelli
fizik
ögretiminin
öğrencilerin
fizik
dersi
başa-
nlarının,
bilişsel
süreç
becerilerinin
ve
hatırlama
düzeylerinin,
geleneksel
yönteme
kıyasla
daha
yüksek
oldulu
ancak
her
iki
grubun
tutumları
arasında
anlamlı
bir
farklılık
olmadığı
bulunmuştur.
ABSTRACT
The
purpose
of
this
study
was
to
investigate
the
effects
of
physics
teaching
based
on
multiple
intelligence
the-
ory
on
9th
graders'
achievement,
attitude,
retention
and
science
process
skills.
This
study
was
conducted
with
50
students
from
Kdz.
Ereğli
Anatolian
High
School
in
2003-2004
fall
semesters.
25
of
the
students
were
enrolled
in
control
group
whe-
reas
25
of
them
were
enrolled
in
experimental
group.
Multiple
Choice
Physics
Achievement
Test
and
Science
Process
Skill
Test
were
applied
as
pretests
for
both
of
the
groups.
Two
weeks
later,
in
addition
to
the
tests
given
before
Attitude
Test
was
given
to
aıı
of
the
students
enroııed
in
the
study.
The
data
were
analyzed
by
using
MANCOV
A
analysis.
As
a
result,
the
suc-
cess,
cognitive
process
skills
and
retention
level
of
students
in
experimental
group
were
found
to
be
more
successful
than
the
ones
in
control
group.
ANAHTAR KELİMELER: fizik öğretimi, çoklu zekli kuramı, fen öğretimi.
KEYWORDS: multiple ıntelligence theory, physics teaching, science teaching.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education