ÖZET
Bu
çalışmada
öğretmen
adaylannın
internete
erişim
olanaklan
ve
internet
kullanım
amaçlan
ele
alınmıştır.
Çalışma
grubunu,
Hacettepe
Üniversitesi
Eğitim
Fakültesi,
Orta
Öğretim
Fen
ve
Matematik
Alanlar
Bölümünün
birinci
ve
son
sınıfla-
onda
okuyan
259
öğrenci
oluşturmaktadır.
Veri
toplamak
amacıyla
araştırmacılar
tarafından
bir
bilgi
formu
geliştirilmiştir.
Çalışmaya
katılan
öğretmen
adaylannın
%
86,9'u
internet
kullanmaktadırlar.
Öğretmen
adaylarının
%
41,3'ü
internete,
"internet
kafe"den
erişmektedirler.
İnternet,
öğretmen
adaylannın
çoğunluğu
tarafından
bilgiye
ulaşma,
ödev,
proje
ve
iletişim
(e
-
posta,
sohbet
gibi)
gibi
birden
fazla
amaçla
kullanılmaktadır.
ABSTRACT
In
this
study
prospective
teachers'
internet
access
facilities
and
their
internet
usage
were
examined.
Study
group
consisted
259
first
and
fourth
grade
prospective
teachers
from
Hacettepe
University,
at
Department
of
Science
and
Mathematics
for
Secondary
Education
Department.
An
information
form
was
developed
by
the
researcheres
in
order
to
collect
data.
86,9%
of
the
prospective
teachers
in
the
study
have
used
internet,
and
41,3%
of
the
candidates
have
been
accessed
the
internet
from
internet
cafe.
Internet
was
used
for
multi-purposes
such
as
accessing
information,
their
homework
or
projeets
and
communication
(such
as
e
-
mail,
chat.
ANAHTAR KELİMELER: internet, eğitim, öğretmen eğitim
KEYWORDS: internet, education, teacher education
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education