ÖZET
Bu
araştırmada
öğretim
elemanlarının
iş
doyumlarını
etkileyen
faktörlere
ilişkin
görüşlerinin
ortaya
konması
amaç-
lanmıştır.
Araştırma
grubunu,
elektronik
posta
aracılığı
ile
gönderilen
ankete,
24
üniversiteden
yanıt
veren
toplam
488
öğre-
tim
elemanı
oluşturmuştur.
Anket
maddelerine
verilen
yanıtların
frekans
ve
yüzdeleri
hesaplanmış
ve
yanıtların
öğretim
ele-
manlarının
cinsiyetlerine,
kıdemlerine
ve
görevlerine
göre
değişip
değişmediği
kay
kare
tekniği
ile
analiz
edilmiştir.
Bulgula-
ra
göre,
öğretim
elemanlarının
anket
maddelerinin
ÇOğuiıluğunu
dört
(önemli)
ve
beş
(çok
önemli)
olarak
derecelendirmişler-
dir.
Akademisyenlerin
iş
doyumlarına
ilişkin
bazı
görüşleri
cinsiyetlerine,
kıdemlerine
ve
akademik
statülerine
göre
önemJi
farklılıklar
göstermektedir.
Araştırmadan
elde
edilen
sonuçlar
tartışılmış
ve
buna
bağlı
olarak
bazı
önerilerde
bulunulmuştur.
ABSTRACT
The
purpose
of
this
study
was
to
investigate
academicians'
perceptions
of
the
factors
lead
to
an
effect
in
the
ir
job
satisfaction..
Participants
were
488
faculty
members
from
24
universities
who
responded
to
the
surveys
which
were
deli-
vered
to
them
via
electronic
maiL.
Along
with
cakulation
of
descriptive
statistics,
chi
square
was
used
to
compare
academici-
ans'
means
according
to
gender,
seniority,
and
position.
According
to
the
results,
the
respondents
rated
the
majority
of
items
as
4
or
5,
which
correspond
to
"important"
and
"very
important"
respectively.
Some
significant
differences
were
found
in
per-
ception
of
the
factors
lead
to
an
effect
in
their
job
satisfaction
according
to
academicians'
gender,
seniority
and
academic
sta-
tus.
The
results
and
their
implications
are
discussed
ANAHTAR KELİMELER: öğretim elemanı, yükseköğretim, iş, kıdem, akademik statü, cinsiyet, iş doyumu
KEYWORDS: academician, higher education, job, seniority, academic status, gender, job satisfaction
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education