ÖZET
Bu ara
ştı
rman
ı
n amac
ı
, farkl
ı
ö
ğ
renme stiline sahip matematik ö
ğ
retmen adaylar
ını
n ö
ğ
renme sürecinde
gerçekle
ş
tirilen çok yönlü etkinlik yakla
şımı
ile çe
ş
itli ö
ğ
renme etkinliklerine yönelik tercihlerini ve görü
ş
lerini belirlemektir.
Ara
ştı
rma 33 matematik ö
ğ
retmen aday
ı
ile gerçekle
ş
tirilmi
ş
tir. Farkl
ı
ö
ğ
renme stiline sahip ö
ğ
retmen adaylar
ını
n ö
ğ
renme
sürecinde kar
şı
la
ştı
klar
ı
de
ğiş
ik türlerdeki ö
ğ
renme etkinliklerine yönelik tercih ve görü
ş
lerini belirlemek için ö
ğ
renme
etkinliklerine yönelik tercih ölçe
ğ
i, ö
ğ
renme stili ölçe
ğ
i ve görü
ş
me formu kullan
ı
lm
ıştı
r. Derlenen verilerin analizi sonunda
farkl
ı
ö
ğ
renme stiline sahip ö
ğ
retmen adaylar
ını
n yap
ı
lan ö
ğ
renme etkinliklerine yönelik benzer tercihlerinin oldu
ğ
u
görülmü
ş
tür. Ayr
ı
ca görü
ş
me verilerinin analizinden ö
ğ
renme etkinliklerine yönelik görü
ş
lerin olumlu oldu
ğ
u belirlenmi
ş
tir.
ABSTRACT
The aim of this study is to identify the preferences and views of pre-service mathematics teachers, who
had different learning styles, in relation to various learning activities and the multiple activity approach used in the learning
process. The research participants were 33 pre-service mathematics teachers. In order to identify the preferences and views of
the pre-service teachers with different learning styles in relation to the different types of learning activities used in the
learning process, a preference scale for learning activities, a learning styles scale and an interview schedule were used in data
collection. The analysis of the data indicated that pre-service teachers with different learning styles had similar preferences
for the learning activities. Moreover, interview data suggested that learning activities were received positively
ANAHTAR KELİMELER: etkinlik, ö ğ renme stili, çok yönlü etkinlik yakla şımı , matematik ö ğ retmen adaylar ı
KEYWORDS: activity, learning style, multiple activity approach, pre-service mathematics teachers
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education