ÖZET
Bu çal
ış
man
ı
n amac
ı
, Üstün Ba
ş
ar
ı
Ödülünü alarak örnek ö
ğ
retmen unvan
ını
alm
ış
ilkö
ğ
retim ikinci kademe
ve lise fen bilgisi ö
ğ
retmenlerinin fen ö
ğ
retiminde kulland
ı
klar
ı
bilgisayar ve bilgisayara ba
ğlı
teknolojiler ve uygulamalar,
öğ
retmenlerin bilgisayar kullan
ı
m seviyelerine etki eden faktörler, ö
ğ
retmenlerin bilgisayar kullan
ımı
ndaki bilgi/yeterlilik
düzeyleri, ö
ğ
retmenin bilgisayar
ı
s
ını
f içinde kullan
ı
m düzeyi ve ö
ğ
retmenlerin ö
ğ
rencilerinin s
ını
f içinde bilgisayar
kullan
ı
mlar
ını
incelemektir. Bu çal
ış
maya, Amerika Birle
ş
ik Devletlerinde, White House ve National Science Foundation
taraf
ı
ndan Matematik ve Fen Ö
ğ
retiminde Üstün Ba
ş
ar
ı
Ödülü (Presidential Award for Excellence in Matematics and
Science Teaching) alm
ış
355 ö
ğ
retmen kat
ı
lm
ıştı
r. Çal
ış
man
ı
n sonuçlar
ı
, üstün ba
ş
ar
ılı
bayan ö
ğ
retmenlerin bilgisayar
kullan
ımı
ndaki bilgi/becerilerinin erkek ö
ğ
retmenlerden fazla olmas
ı
na ra
ğ
men örnek bayan ö
ğ
retmenlerin bilgisayar
ı
s
ını
f
içinde erkek ö
ğ
retmenlere oranda daha az kulland
ı
klar
ı
tespit edilmi
ş
tir
ABSTRACT
The purpose of this study was to examine exemplary science teachers’ use of technology in science
instruction, factors influencing their level of computer use, their level of knowledge/skills in using specific computer
applications for science instruction, their use of computer-related applications/tools during their instruction, and their
students’ use of computer applications/tools in or for their science class. The sample for this study includes middle and high
school science teachers who received the Presidential Award for Excellence in Science Teaching Award (sponsored by the
White House and the National Science Foundation). Award-winning science teachers were contacted about the survey via e-
mail or letter with an enclosed return envelope. This study found female exemplary science teachers have more knowledge of
computer applications/tools than male exemplary science teachers. On the other hand, study findings revealed female science
teachers used technology in their classroom less than male science teachers.
ANAHTAR KELİMELER: Örnek fen ö ğ retmeni, teknoloji kullan ı m düzeyi, bilgisayar kullan ımını etki eden faktörler
KEYWORDS: Exemplary science teachers, level of computer use, factors influence teachers’ computer use
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education