ÖZET
Bu çal
ış
man
ı
n amac
ı
Fen ve Teknoloji ö
ğ
retmenleri ile Fen ve Teknoloji ö
ğ
retmen adaylar
ını
n teknolojiye yönelik
tutumlar
ı
n incelemektir. Çal
ış
mada veri toplama arac
ı
olarak ‘Teknoloji Tutum Ölçe
ğ
i’ kullan
ı
lm
ıştı
r. Çal
ış
ma; Türkiye’nin
çe
ş
itli illerinde görev yapan 43 fen ve teknoloji ö
ğ
retmeni ve Çanakkale Onsekiz Mart üniversitesi fen ve teknoloji
öğ
retmenli
ğ
inde ö
ğ
renim gören 49 ö
ğ
retmen aday
ı
ile gerçekle
ş
tirilmi
ş
tir. Analiz sonuçlar
ı
na göre erkeklerin teknolojiye
yönelik tutumlar
ı
kad
ı
nlara göre daha olumludur. Ayr
ı
ca Fen ve Teknoloji ö
ğ
retmenlerinin teknolojiye kar
şı
tutumlar
ı
, fen ve
teknoloji ö
ğ
retmen adaylar
ını
n teknolojiye kar
şı
tutumlar
ı
na göre daha yüksektir. Mezun olunan lise türü de
ğiş
keninde ise
öğ
retmen ve ö
ğ
retmen adaylar
ını
n mezun olduklar
ı
lise türü ile teknolojiye yönelik tutumlar
ı
aras
ı
nda anlaml
ı
fark
bulunanam
ıştı
r
ABSTRACT
Aim of this study is to investigate of Science and Technology teachers’ and prospective teachers’ attitudes
towards technology. Technology Attitude Scale were used to collect data. Data were collected from 43 science - technology
taechers and 49 prospective teachers. Results showed that male’s attitudes were more positive than female’s, however,
science and technology teachers’ attitudes towards technology more positive than prospective teachers’ attitudes. No
significant differences were observed according to their high schools between teachers’ and prospective teachers’ attitudes
towards technology
ANAHTAR KELİMELER: Fen ve Teknoloji Öğretmenleri, Öğretmen Adayları, Teknolojiye Yönelik Tutum
KEYWORDS: Science and Technology Teachers, Pre-service Teachers, Attitudes Towards Technology.
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education