ÖZET
Ö
ğ
retmen adaylar
ını
n günlük yazma ili ilgili deneyimlerini içeren bir çal
ış
ma gerçekle
ş
tirilmi
ş
tir.
Ara
ştı
rman
ı
n kat
ılı
mc
ı
lar
ı
EDUC 420 – Ö
ğ
retmenlik Uygulamas
ı
dersine kay
ı
tl
ı
15 ö
ğ
retmen aday
ı
ndan olu
ş
maktad
ı
r. Bu
çal
ış
man
ı
n amac
ı
ö
ğ
retmen adaylar
ını
n günlük yazma deneyimleriyle ilgili alg
ı
lar
ını
ve görü
ş
lerini inceleyerek yans
ıtıcı
dü
ş
ünce ve yans
ıtıcı
ö
ğ
retim üzerine anlay
ış
lar geli
ş
tirmektir. Ara
ştı
rmada nitel yakla
şı
m kapsam
ı
nda yorumlama yöntemi
kullan
ı
lm
ıştı
r. Yar
ı
yap
ı
land
ırı
lm
ış
mülakat ve dönem sonu yans
ıtıcı
kompozisyonlar ara
ştı
rman
ı
n veri toplama araçlar
ını
olu
ş
turmaktad
ı
r. Nitel veriler, içerik analizi yöntemiyle kategorize edilip temalara ayr
ıştırı
lm
ıştı
r. Ö
ğ
retmen adaylar
ı
, günlük
yazman
ı
n adaylarda zay
ı
f ve güçlü yanlar
ı
yla ilgili fark
ı
ndal
ı
k yaratt
ığını
belirtirlerken; günlüklerdeki yönergelerin derinlik,
çe
ş
itlilik ve bak
ış
aç
ısı
içermedi
ğ
ini bildirmi
ş
lerdir. Birçok ö
ğ
retmen aday
ını
n görü
ş
leri, mevcut günlüklerdeki odaklanma ve
yönlendirici sorular
ı
n eksikli
ğ
ini ve önemini vurgulamaktad
ı
r
ABSTRACT
A study of student teachers’ experiences of the journal writing was carried out. Participants were the
15 student teachers enrolled into the EDUC 420 – Practice Teaching course. The aim of the study was to examine student
teachers’ experiences of journal writing based on their perceptions and views to develop insights into reflection and reflective
practice. A qualitative paradigm was used wherein an interpretive methodology was adopted. Semi-structured interviews and
end-of-the-semester reflection essays were used as data collection methods. Content analysis method was used to analyse the
qualitative data. Student teachers indicated that journal writing created awareness of the self as a teacher in terms of
weaknesses and the strengths; however, they also reported on the lack of depth, diversity and perspective in guidelines
provided in the journals and reports. In most of the perceptions, the role and lack of the focus and guiding questions were
underlined
ANAHTAR KELİMELER: günlük yazma, yans ıtıcı dü ş ünce, yönlendirme sorular ı
KEYWORDS: journal writing, reflection, guiding questions
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education