ÖZET
Bu ara
ştı
rman
ı
n amac
ı
okul ve s
ını
f rehber ö
ğ
retmenlerinin, “
İ
lkö
ğ
retim ve Ortaö
ğ
retim Kurumlar
ı
S
ını
f
Rehberlik Program
ı
”n
ı
n ilkö
ğ
retim boyutuna (1-8. s
ını
flar) ili
ş
kin görü
ş
lerini belirlemektir. Ara
ştı
rman
ı
n evrenini Mersin ili
Tarsus ilçe merkezindeki ilkö
ğ
retim okullar
ı
nda görev yapan okul ve s
ını
f rehber ö
ğ
retmenleri olu
ş
turmu
ş
tur. Ara
ştı
rman
ı
n
örneklemini ise Mersin ili Tarsus ilçesine ba
ğlı
89 ilkö
ğ
retim okulundan basit seçkisiz (tesadüfi) örnekleme yöntemiyle
belirlenen 20 ilkö
ğ
retim okulunda görev yapan 209’u s
ını
f rehber ö
ğ
retmeni ve 41’i okul rehber ö
ğ
retmeni olmak üzere
toplam 250 rehber ö
ğ
retmen (n=250) olu
ş
turmu
ş
tur. Ara
ştı
rman
ı
n verileri 5 dereceli Liket tipi anket yoluyla elde edilmi
ş
tir.
Ara
ştı
rma sonunda, rehber ö
ğ
retmenlerin programa ili
ş
kin görü
ş
lerine ait ortalama de
ğ
erlerin 3,40 ile 3,64 aras
ı
nda de
ğiş
ti
ğ
i
ve bunun “Kat
ılı
yorum” seçene
ğ
ine kar
şılı
k geldi
ğ
i belirlenmi
ş
tir. Bu bulgular
ışığı
nda rehber ö
ğ
retmenlerin program
ı
büyük
ölçüde yararl
ı
ve olumlu olarak alg
ı
lad
ı
klar
ı
sonucuna ula
şı
lm
ıştı
r. Okul ve s
ını
f rehber ö
ğ
retmenlerinin programa ili
ş
kin
görü
ş
leri aras
ı
nda, okul rehber ö
ğ
retmenlerinin lehine anlaml
ı
bir farkl
ılı
k bulunmu
ş
tur.
ABSTRACT
This study aims to determine school counselors and class guidance teachers’ opinions about the
primary school part (1
st
to 8
th
grades) of “Elementary and Secondary Class Guidance Curriculum”. The population of the
study consists of school counselors and class guidance teachers who work in primary and secondary schools in Tarsus, a
district of Mersin, Turkey. The sample of the study consists of a total of 250 guidance teachers, 41 school counselors and 209
class guidance teachers who were chosen by simple random sampling method from schools in Tarsus. The data is collected
by a 45-item-likert-type
questionnaire. According to the findings of the research, the mean score of the guidance teachers'
opinions about of curriculum is found to be between 3,40 and 3.64, and this result corresponds to the ‘I agree’ option in the
instrument. In other words, it can safely be assumed that guidance teachers have positive perceptions about this curriculum
and agree with the characteristics defined in the instrument. Overall the findings suggest a difference between school
counselors' opinions and class guidance teachers' opinions in favor of school counselors.
ANAHTAR KELİMELER: İ lkö ğ retim ve Ortaö ğ retim Kurumlar ı S ını f Rehberlik Program ı , okul rehber ö ğ retmeni, s ını f rehber ö ğ retmeni, program de ğ erlendirme
KEYWORDS: Elementary and secondary class guidance curriculum, school counselor, class guidance teacher, curriculum evaluation
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education