ÖZET
Fizik konular
ını
n anla
şı
lmas
ı
nda ve konularla ilgili problemlerin çözümünde matematik bilgisi oldukça
önemlidir. Bu nedenle matematik ve fizik, iki farkl
ı
bilim dal
ı
olmalar
ı
na ra
ğ
men s
ı
kl
ı
kla bir arada kullan
ılı
rlar. Ö
ğ
rencilerin
matematikte kar
şı
la
ştı
klar
ı
güçlükler birçok çal
ış
mada ortaya konulmaktad
ı
r. Bu çal
ış
mada, fizik ö
ğ
retmen adaylar
ını
n
integral konusundaki zihinsel modellerinin incelenmesi amaçlanm
ıştı
r. Bu amaçla, bir devlet üniversitesinde ö
ğ
renim
görmekte olan birinci ve ikinci s
ını
f fizik ö
ğ
retmen adaylar
ı
na (36 ö
ğ
renci), integral ile ilgili çe
ş
itli aç
ı
k uçlu sorular
sorularak, bu konuya yönelik zihinsel modelleri tan
ı
mlanmaya ve anla
şı
lmaya çal
ışı
lm
ıştı
r. Çal
ış
mada elde edilen bulgular
do
ğ
rultusunda ö
ğ
retmen adaylar
ını
n e
ğ
ri alt
ı
ndaki alan ve iki e
ğ
ri aras
ı
nda kalan alan konular
ı
na yönelik kurduklar
ı
modelleri basit ve kesi
ş
meyen e
ğ
riler üzerine yap
ı
land
ı
rd
ı
klar
ı
, e
ğ
rinin eksen etraf
ı
nda döndürülmesi konusunda ise
zihinlerinde karma
şı
k ve ba
ğ
lant
ı
lar
ı
kopuk bir tak
ı
m bilgi zinciri olu
ş
turduklar
ı
sonucuna ula
şı
lm
ıştı
r.
ABSTRACT
Understanding of physics topics and solving of problems about these topics, mathematical knowledge
of the students is very important of course. For this reason, although physics and mathematics is two different branches, they
are often used together. Difficulties experienced by students in mathematics are revealed in many studies. In this study, the
aim is to investigate the mental models of physics teachers on integral. For this purpose, various open-ended questions related
to integral were questioned to the prospective physics teachers in the first and second class (36 students) in a state university.
According to findings in the study, prospective physics teachers have created simple models for area under the curve and
issues for the area between two intersect curves. Rotating around the axis of the curve a number of broken links in the
information chain is complex and they create in their minds has been concluded.
ANAHTAR KELİMELER: öğ retmen aday ı , zihinsel modeller, integral
KEYWORDS: prospective teachers, mental models, integral
efdergi@hacettepe.edu.tr http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr Hacettepe University, Faculty of Education 06800 Beytepe / Ankara
Facebok Page of Hacettepe University Journal of Education Twitter of Hacettepe University Journal of Education